Ingezonden persbericht
rara.com: nieuwe wereldwijde digitale-muziekdienst voor 23 landen
· Introductie streaming muziekdienst rara.com in zestien landen tegelijkertijd.
· Advertentievrije toegang tot meer dan tien miljoen nummers tijdelijk vanaf slechts 99 eurocent per maand.
· rara.com voorgeïnstalleerd op alle HP-pc's in EMEA.
· Grammy Award-winnaar Imogen Heap is eerste Associate Editor rara.com.
· rara.com heeft overeenkomsten met Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Music, Warner Music Group en belangrijke onafhankelijke labels.
· rara.com-onderzoek toont aan dat zeventig procent van consumenten (nog) geen gebruik maakt van digitale muziek.
Londen (UK), 13 december 2011 - rara.com is een revolutionaire nieuwe digitale-muziekdienst. De dienst is speciaal ontworpen voor het grote publiek dat nog steeds cd's draait en op zoek is naar een eenvoudiger manier om digitale muziek te gaan gebruiken. rara.com is vanaf nu beschikbaar in vijftien landen in Europa: Nederland, Groot-Brittannië, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Luxemburg, Noorwegen, Zweden en Zwitserland. Daarnaast is rara.com later deze week beschikbaar in de Canada, Mexico en vijf extra markten waarmee rara.com een bereik heeft van meer dan 900 miljoen mensen.
Om zoveel mogelijk consumenten te laten genieten van rara.com, is het mogelijk om direct en geheel advertentievrij toegang te krijgen tot de catalogus van tien miljoen nummers. Consumenten betalen eenmalig slechts 99 eurocent voor de eerste drie maanden.
De nieuwe dienst is verder voorgeïnstalleerd op de meeste Europese HP-computers, de grootste pc-leverancier ter wereld. Daarnaast is de dienst beschikbaar voor Android, iOS en andere platformen.
Imogen Heap, als Associate Editor lid van de Music Advisory Board van de nieuwe dienst: "De muziekbusiness bevindt zich op dit moment in een overgangsfase. Als artiest geloof ik dat rara.com in deze markt de juiste kant op gaat. Zelfs als fans willen betalen voor legale digitale muziek, kan dit nog steeds zeer moeilijk zijn. rara.com is supereenvoudig te gebruiken voor iedereen. Ik houd vooral van de informatie die rara.com over nummers en artiesten geeft. Dit is nog maar het begin voor rara.com en wat mij betreft nu al geweldig."
"Het is uniek dat je nu toegang hebt tot alle muziek die je wilt, advertentievrij en voor minder dan de prijs van één muzieknummer", zegt Tim Hadley, directeur van rara.com. "Of je nu houdt van Lady Gaga of klassieke muziek, rara.com maakt de toegang tot muziek waar je van houdt, eenvoudiger en plezieriger dan ooit. Typ rara.com in je browser en er opent zich een wereld van muziek voor je."
Onderzoek
De nieuwe dienst is ontwikkeld naar aanleiding van een onderzoek van ICM Research* in opdracht van rara.com. De resultaten tonen aan dat minimaal zeventig procent van de consumenten geen digitaal muzieknummer heeft aangeschaft in de laatste zes maanden. Daarnaast blijkt dat zestig procent nog nooit enige vorm van digitale muziek heeft ervaren. rara.com bereikt deze markt door gebruik te maken van een eenvoudige en mooie gebruikersinterface. Die voorkomt navigeren door, of het beheren van digitale mediabestanden, omdat het werkt in een standaardbrowser.
rara.com biedt verder een brede selectie van vakkundig samengestelde muziekstations die passen bij de stemming van elke dag. Deze stations zijn toegankelijk met één druk op de knop, waardoor het online afspelen van muziek met rara.com even eenvoudig is als het aanzetten van een radio of cd-speler.
Gebruikers van rara.com kunnen daarnaast hun muziek delen via Facebook en andere sociale netwerken.
Licenties
rara.com heeft internationale licentieovereenkomsten gesloten met Univeral Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Music, Warner Music Group en belangrijke onafhankelijke labels. Verder hebben uitgevers en copyrightorganisaties de dienst internationaal gelicenseerd met Omnifone. Dit heeft geresulteerd in een catalogus van tien miljoen nummers waar gebruikers van kunnen genieten.
Muziekindustrie
"rara.com is een muziekdienst die een volledig nieuwe groep van muziekconsumenten aanspreekt", zegt Rob Wells, President Global Digital Business van Universal Music Group. "In plaats van te concurreren met bestaande digitale muziekdiensten, is rara.com ontwikkeld voor het grote publiek: consumenten die nog moeten beginnen met digitale muziek."
"We zijn zeer verheugd om samen te werken met rara.com bij de introductie van zijn nieuwe muziekdienst", zegt Michael Paull, Executive Vice-President Global Digital Business van Sony Music Entertainment. "Het vergroten van de wereldwijde markt voor digitale muziek vereist diensten die passen bij iedereen. rara.com spreekt een brede groep van consumenten aan met een eenvoudige interface die een geweldige muziekervaring en toegang via diverse apparaten biedt."
"rara.com is voor een volledig nieuwe groep muziekliefhebbers een geweldige nieuwe manier om muziek online te beluisteren en te delen. Zo versterken fans de band met artiesten van wie ze van houden, en ontdekken ze een wereld van nieuwe muziek", zegt Mark Piibe, Executive Vice-President Global Business Development van EMI Music.
"De unieke rara.com-dienst is een goed voorbeeld van hoe een bedrijf het Omnifone MusicStation Platform en de unieke wereldwijde licentiediensten kan inzetten om een innovatieve service op de markt te brengen", zegt Jeff Hughes, CEO van Omnifone.
Naar verwachting zal rara.com eind 2012 meer dan verdubbeld zijn qua beschikbaarheid.
Ingezonden persbericht