95% van exposanten legt deelname ter plaatse vast voor de editie 2012
Top marketeers, designers en brandmanagers omarmen PACKAGING INNOVATIONS Amsterdam
AMSTERDAM, 20111213 -- De eerste editie van PACKAGING INNOVATIONS stond op 30/11en 1/12 in de Passenger Terminal Amsterdam. Het event heeft leveranciers van innovatieve verpakkingsmaterialen en -diensten beloond met een exclusieve gelegenheid om toonaangevende ontwerpers, brand managers en marketeers te ontmoeten in Amsterdam.
"Bijna alle exposanten hebben zich weer ingeschreven voor volgend jaar, terwijl andere bedrijven tijdens een bezoek aan PACKAGING INNOVATIONS besloten om een optie voor volgend jaar te nemen," aldus een opgetogen Cornelien Baijens, Managing Director van easyFairs Nederland. "Het is duidelijk dat sommige bedrijven die besloten hebben om niet deel te nemen aan deze eerste editie nu spijt hebben. Dit event heeft een mooie toekomst" voegt ze eraan toe.
"De Passenger Terminal, waar normaliter luxe cruiseschepen aanleggen, is een fantastische locatie. We waren precies op het juiste tijdstip op de juiste plaats om met dit unieke show concept een zeer hoge kwaliteit publiek bij elkaar te krijgen. Dit is in het verleden al succesvol gebleken in het Verenigd Koninkrijk, we hebben dit nu ook in Nederland bewerkstelligd", zegt Baijens. "Door het een klein en exclusief event met een “invitation only” toelatingsbeleid te laten zijn hebben we een echte VIP ambiance gecreëerd," voegt ze eraan toe.
Bezoekers benadrukten dat dit een ander soort verpakkingen event was, gericht op ideeën en vormgeving in plaats van machines. “Je kunt hier netwerken in een leuke setting en een pluspunt is dat er geen machines zijn. Voor alle mensen die werkzaam zijn in de marketing packaging is dit event een must attend.” Sonja de Wit- Platteschor, Marketing Services Manager bij FrieslandCampina Export
De 814 bezoekers vertegenwoordigden tientallen premium internationale merken, waaronder AS Watson, Agio Cigars, Ahold Europe, AkzoNobel, Beaphar, Beiersdorf, Blokker, Continental, Coroos, Dancohr, Danone, FrieslandCampina, Guillin, Heineken , Hema, Hero, HJ Heinz, Inproba, King Cuisine, Koninklijke Auping, Koninklijke Verkade, Leaf, Maitre Paul, Mora, Nefab, Nestle, Nippon Gohsei Europa, Novum Pharma, Ogilvy, Omega Pharma, Panasonic Energy, Perfetti Van Melle, Philips Design, Plus retail, Prins Petfood, Rituals, Saint-Gobain, Sara Lee, Sligro Food Group, TomTom, Unilever, Vrumona, VSM, Xerox en Zwanenberg Food Group.
Het learnShops programma werd bijzonder goed ontvangen. De diversiteit van actuele onderwerpen en de mix van nationale- en internationale topsprekers hebben tot gevolg gehad dat de learnShops meer dan 800 bezoekers trokken. Als keynote speaker was Lars Wallentin aan PACKAGING INNOVATIONS verbonden. Wallentin is ruim 40 jaar verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van verpakkingsoplossingen voor merken als Nestle, Nescafe, Maggi, Buitoni, Nesquik en KitKat. Zijn advies aan de verpakking ontwerpers is samengevat in drie woorden: simplify, surprise and synergies. Wallentin heeft in Amsterdam van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn laatste publicatie, The World’s First Book about Packaging Communications te presenteren.
Een foto-impressie van PACKAGING INNOVATIONS Amsterdam.
Een greep uit onze bezoekers quotes:
“Ik heb me uitstekend vermaakt op PACKAGING INNOVATIONS 2011. Dit event is goed georganiseerd, zoals de bereikbaarheid, goede locatie en de toegang tot het event. Met name de learnShops zijn om aan te raden, vooral voor ons was de lezing van Roland ten Klooster (Universiteit Twente) informatief en toepasbaar. Je kunt hier netwerken in een leuke setting en een pluspunt is dat er geen machines zijn. Voor alle mensen die werkzaam zijn in de marketing packaging is dit event een must attend.” Sonja de Wit- Platteschor, Marketing Services Manager bij FrieslandCampina Export
"Eindelijk een beurs met alleen verpakkingen. Wij vonden het een goede en gemoedelijke beurs waar we veel nieuwe ideeën op hebben gedaan. We hebben onder andere kennis gemaakt met een nieuwe druktechniek. We komen volgend jaar zeker terug!" Martijn Messer, Senior Buyer & Lot van Rij, Project Manager Innovations - Rituals Cosmetics
“PACKAGING INNOVATIONS is een aanwinst voor iedereen die zich bezig houdt met verpakkingen. Als geen ander weten we wat de invloed van verpakking is en zijn wij continue op zoek naar vernieuwing. Voor ons is dit dus de ideale manier om inspiratie op te doen”. Niels Lammersen, Conceptmanager Het FOODATELIER
Een greep uit onze exposanten quotes:
“PACKAGING INNOVATIONS: Een zeer geslaagde 1e editie. Wij hebben dit event als zeer plezierig ervaren en staan zeker open voor een 2e keer. De professionele organisatie heeft ervoor gezorgd dat er een warme en welkome sfeer heerste en er optimale netwerkmogelijkheden waren. De kwalitatieve learnShops in combinatie met de uitstekende catering maakte het geheel compleet. Een mooie aanvulling voor de verpakkingsbranche op netwerkgebied.” Kees Koks, Marketing manager PET Power
"De beurs was goed georganiseerd, open van opzet en daardoor erg toegankelijk. Het publiek was echt op zoek naar inspiratie. PACKAGING INNOVATIONS was anders dan standaard verpakkingsbeurzen en wij komen volgend jaar graag terug!" Diane van der Sanden, Marketing manager & Henk de Groot, A ccount manager Smurfit Kappa
Ingezonden persbericht