Symantec

Vilvoorde - 5 december 2011 - Norton introduceert vandaag haar nieuwe "Sprint naar de finish!"-promotieactie. De campagne is gericht op channelpartners en onafhankelijke retailers in heel Europa en moedigt hen aan om de strijd tegen computercriminaliteit aan te gaan en hun klanten te bewapenen met Norton beveiliging.

De promotie duurt drie maanden en de eerste prijs is een VIP weekend voor twee naar de Tour de France 2012 en een BMC Team Machine - de winnende racefiets van 2011. Daarnaast ligt een groot aantal fiets-gerelateerde prijzen in het verschiet, waaronder een aantal premium Trek stadsfietsen en mountainbikes, een Garmin Edge 800 GPS-systeem - de eerste Touch screen GPS-fietscomputer en high-performance fietskleding.

De race om de meeste Norton-producten te verkopen, begint vandaag. Partners kunnen zich gemakkelijk aanmelden op de Norton Portal. Om goed van start te gaan, vullen partners simpelweg facturen in voor de verkoop van Norton AntiVirus, Norton Internet Security of Norton 360 producten. Hiermee verdienen ze coupons waarmee ze in aanmerking komen voor de prijzen. Hoe meer coupons men verdient, hoe groter de kans om winnaar te worden.

Norton Cybercrime Report

Volgens de Nederlandse resultaten van het Norton Cybercrime Report van dit jaar, werden afgelopen jaar 1,4 miljoen Belgen het slachtoffer van cybercriminaliteit. De kosten voor direct financieel verlies onder de slachtoffers bedroegen EUR 160 miljoen euro. 50% van de volwassenen die online actief zijn, is weleens slachtoffer geweest van cybercrime en 56% hiervan kwam hiermee pas het afgelopen jaar voor het eerst in aanraking.

Norton Cybercrime Index

De Norton Cybercrime Index is een gratis tool dat wereldwijde gevaren en trends op het gebied van cybercriminaliteit zichtbaar maakt. De Norton Cybercrime Index rapporteert real-time en geeft een goede weergave van de werkelijke cybercrime risico's en mogelijke bedreigingen. Het bevat een dagelijkse nieuwswaarschuwing om aan te geven wat de top cybercriminaliteitsbedreiging van de dag is en vertelt mensen wat ze kunnen doen om deze te vermijden.

"De Index is bijzonder waardevol als sales tool en helpt partners om aan klanten uit te leggen welke risico's zij lopen en hoe Norton kan helpen om hen te beschermen", zegt Simone van Zuylen, Consumer Marketing Manager Benelux. "We zijn erg blij met onze retailers en het mes snijdt in dit geval aan twee kanten. Niet alleen kunnen wij hen geweldige prijzen aanbieden, maar we gaan tegelijkertijd samen de strijd tegen cybercrime aan. "

De "Sprint naar de finish" promotieactie vindt plaats in acht Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, België en Nederland.


- EINDE -