Lapponia - Inspiratiebron voor kunstenaars om de merkervaring te delen
Persbericht van PR Newswire
HELSINKI, December 8, 2011 /PRNewswire/ --
Lapponia Jewelry ondergaat een globale
renaissance. De sterke vrouwen van vandaag willen zich uitdrukken met
onze mooie ontwerpen. Lapponia Jewelry vindt zijn inspiratie in de
wilde natuur van noordelijk Finland. De nauwe band met de natuur komt
tot leven in onze nieuwe merkervaring, de video Art of Expression- (De
kunst van de expressie), en onze overkoepelende marketingstrategie, The
Silent Language of Nature (De stille taal van de natuur).
Om het multimediapersbericht te bekijken, klikt u op:
http://www.multivu.com/mnr/52795-lapponia
De video over het merk Lapponia combineert verbluffende beelden van de
natuur in het noorden met een andere bron van Finse trots, het
internationaal gerenommeerde muzikale talent van de band Apocalyptica
en hun nummer Sacra. De video vertelt
het verhaal van het ontstaan van Lapponia en toont de inspiratiebron
van de kunstenaars aan wie nooit de gelegenheid gehad heeft om de
exotische schoonheid van noordelijk Finland te beleven.
Het artistieke karakter van Lapponia wordt ook benadrukt in onze andere
marketingactiviteiten. Tijdens het filmen van de video begon de
wereldberoemde fotograaf Arno Rafael Minkkinen
, momenteel professor beeldende
kunsten aan de University van Boston, te werken aan een reeks mooie
kunstfoto's op basis van Lapponia's marketingconcept van de 'stille
taal'. Deze samenwerking resulteerde in een collectie foto's die de
boodschap van Lapponia op een werkelijk prachtige manier visualiseert.
Qua communicatie onderscheidt de campagne zich duidelijk van de manier
waarop andere luxemerken zich uitdrukken. En wat de timing betreft, kon
de lancering van de campagne niet op een beter moment komen, nu
Helsinki de rol van Wereldhoofdstad Design voor 2012 bekleedt.
Over Lapponia
Het verhaal van Lapponia begon toen de visionaire oprichter van het
bedrijf, Pekka Anttila, beeldhouwer en juweeldesigner Björn Weckström,
die hij ontmoette tijdens zijn opleiding tot goudsmid, vroeg om de
eerste ontwerpen te maken van wat in die tijd een zeer unieke
juwelierskunst was. De oorsprong van het design van Lapponia ligt in
Fins Lapland. Tijdens reizen naar Lapland werd Weckström geïnspireerd
door de uitzonderlijke vorm en het oppervlak van de goudklompjes die
daar in rivieren werden gevonden. Het was deze inspiratie die ertoe
leidde dat hij de Flowering Wall ontwierp, die een Grand Prix-bekroning
ontving op de Internationale Juwelencompetitie van 1965 in Rio de
Janeiro. Sindsdien is Lapponia een internationaal succes. Later raakte
Björn Weckström gefascineerd door zilver en creëerde hij een reeks
juwelen waarin zilver de besneeuwde velden en bevroren meren van
Finland uitbeeldt. De uitzonderlijke behandeling van het oppervlak werd
het kenmerk van het opmerkelijke design van Lapponia.
Het unieke design en het exotische, arctische karakter ervan begon meer
en meer internationale interesse te wekken. Lapponia groeide uit tot
een merk dat geen grenzen kent en werd gelijkelijk gekoesterd door
personen van koninklijken bloede en sterren, van de shahzadi van Perzië
tot Yoko Ono. Na dit succes werden de juwelen van Lapponia in de jaren
1970 ontworpen door diverse internationale juweelkunstenaars.
Lapponia's mystieke ontwerpen bekoren nog steeds mensen over de hele
wereld. Vandaag telt Lapponia zes visionaire kunstenaars die inspiratie
putten uit de natuur van Lapland om zo de missie van Lapponia te
volbrengen om revolutionaire juwelen te creëren in de anders
conservatieve juwelenwereld. Deze juwelen worden gedragen door
charismatische vrouwen die er geen moeite mee hebben zich te
onderscheiden van de massa.
Aanvullende informatie:
http://www.lapponia.com
http://www.marsaana.com
http://www.schroederschoembs.com
http://www.pamelawillson.co.uk
http://www.rmpr.se
http://www.gerzon.nl
Video:
http://www.multivu.com/mnr/52795-lapponia
Lapponia Jewelry Oy
CONTACT: Lapponia Jewelry: Riitta Huuhtanen, directeur Marketing
enVerkoop, tel:+358-(0)20-7611-312, e-mail:
riitta.huuhtanen@lapponia.fi;Marika Jirout, Marketingmanager, tel:
+358-(0)20-7611-203, e-mail:marika.jirout@lapponia.fi; PR-contacten:
Finland: Eva Pentti-Kortman,Marsaana Communications, tel: +358-(0)9-
2522-6200, fax:+358-(0)9-2522-6201; Duitsland: Elina Neumann, tel:
+49-(0)1-403-9239,e-mail: elina@s-plus-s.com; Oostenrijk: Aure Trade,
Eero and Grete Mäkio,tel: +43-(0)30-349-96446, e-mail: aure@aon.at;
Verenigd Koninkrijk: PamelaWillson & Partners, tel:
+44-(0)1243-783-227, mobiel: +44-(0)7771-611-488,e-mail:
pamela@pamelawillson.co.uk; Zweden: Caroline Drewniak,PR-consultant,
tel: +46-(0)8-441-43-61, mobiel: +46-(0)76-002- 45-55,e-mail:
caroline@rmpr.se; Nederland: Kawita Sukul, Marketing &Communicatie,
Gerzon Holding BV, tel: +31-(0)-20-4109700, fax:+31-(0)-20-4109776;
Australië: Natasha Ree, Tel: +61(0)407-341105,info@lapponia.com.au,
http://www.lapponia.com.au