Ticketveiling viert succes met voetbal & entertainment
Persbericht van TicketVeiling
Ticketveiling.nl is vandaag precies drie maanden live en behoort tot de
meest populaire veilingsites van Nederland. ,,Het succes heeft ons
verrast", zegt commercieel directeur Lenneke Heijmans. Het bedrijf
speelt in op het succes door partnerships aan te gaan met grote
partijen op het gebied van voetbal en entertainment. ,,We trekken veel
bezoekers en dat is voor aanbieders interessant."
Ticketveiling is volop in ontwikkeling. Onlangs is een grote deal
gemaakt met Simpel. ,,Deze partij is sponsor van FC Utrecht, Roda JC en
Vitesse. We gaan namens Simpel een groot aantal toegangsbewijzen voor
wedstrijden van deze clubs veilen. Supporters bepalen bij ons dus zelf
wat ze voor hun kaartje betalen." Ook als het gaat om entertainment
worden grote stappen gemaakt, benadrukt Heijmans. ,,We zijn
bijvoorbeeld een samenwerking aangegaan met EJB Entertainment. Deze
partij produceert grote shows, waaronder The Queen Experience, The Soul
of Motown en Hair. Toegangsbewijzen voor deze producties worden via
Ticketveiling aangeboden aan de consument." Ze zegt dat de site tevens
de plek bij uitstek is om kaartjes voor kerstcircussen te bemachtigen.
,,We bieden kaarten aan voor de mooiste kerst- en wintercircussen in
alle delen van het land. Ideale shows voor de naderende kerstvakantie."
Heijmans verwacht de komende maanden nog verder te groeien.
,,Consumenten zijn in steeds mindere mate bereid om de reguliere prijs
voor een toegangsbewijs te betalen. Wij spelen daarop in. Bovendien
staat onze site vol met leuke producties die op een effectieve manier
onder de aandacht gebracht worden van het publiek. Ik schat in dat de
komende maanden het aantal bezoekers per dag zal verdubbelen."
Content
In de markt werd kritisch naar de lancering van Ticketveiling gekeken,
zegt Heijmans. ,,De concurrentie is fors. Het was daarom belangrijk
voor ons om direct vanaf de start te zorgen voor een goede campagne en
een inhoudelijk sterke site." Ze doelt dan vooral op content. ,,Het
heeft geen zin om reclame te maken voor een veilingwebsite als
consumenten vervolgens nergens op kunnen bieden. We hebben daarom vanaf
het begin de focus gelegd op het werven van aanbieders." Op
Ticketveiling worden tickets voor onder meer shows, musicals,
concerten, wellness en events per opbod verkocht. ,,Alle subrubrieken
moeten voortdurend goed gevuld zijn." Een team van ervaren
accountmanagers zorgt er volgens Heijmans voor dat dit het geval is.
,,We zijn creatief als het gaat om de deals en hanteren realistische
commissiepercentages. Zowel voor ons als voor de aanbieders moet een
samenwerking interessant zijn. Die benadering heeft succes." Ook de
uitvoerige reclamecampagne speelt daarbij een rol. ,,Onze
marketingcampagne is landelijk en bestaat uit onder meer commercials op
radio en televisie, advertenties in printmedia en outdoor. Aanbieders
profiteren mee van deze exposure."
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.ticketveiling.nl
Razende Robot Reporter