Ingezonden persbericht


Persbericht

Etos over beauty tijdens de feestdagen

VROUW SCHITTERT, MAN GAAT VOOR 'GEWOON'

Zaandam, dinsdag 6 december 2011 - De feestdagen zijn dé gelegenheid voor vrouwen om te schitteren met de laatste trends op het gebied van beauty. Zo geeft twee op de tien vrouwen aan dit jaar te experimenteren met glans make-up om schitterend voor de dag te komen. Voor de mannen hoeft zoveel opsmuk allemaal niet. Voor hen mag hun vrouw er net zo uitzien als op 'gewone' dagen, want dat is al mooi genoeg. Als het aan mannen ligt, besteedt de vrouw tijdens de drukke feestdagen liever aandacht aan hem dan aan haar uiterlijk. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar beauty tijdens de feestdagen onder Nederlandse vrouwen en mannen.

Vrouwen geven dit jaar naar verwachting gemiddeld E39,- uit aan beautyproducten en accessoires. Tijdens de feestdagen voelen vrouwen zich het meest sexy als hun haar helemaal goed zit (46%) en als hun make-up glamorous is (10%).

Beauty uitspattingen
Tijdens de feestdagen staan vrouwen gemiddeld 7 minuten langer voor de spiegel dan op gewone dagen. En die inspanningen zien ze graag beloond. Als vrouwen tijdens de feestdagen géén complimentje krijgen van hun partner over hun uiterlijk, baalt drie op de tien vrouwen hier van. Smokey eyes (15%), 'blosjes' (9%) en 'glitters in het haar' (7%) spelen een belangrijke rol in de feestelijke look. Tijdens de feestdagen permitteren vrouwen zich meer op het gebied van beauty, waaronder uitspattingen als het kopen van een compleet nieuwe make-up lijn, een uitgebreid kappersbezoek, kunstnagels en een veel te dure 'outfit' die vervolgens in de kast verdwijnt.

Lekker in haar vel
De feestdagen zijn voor vrouwen pas écht geslaagd als ze lekker in hun vel zitten (48%). Vrouwen doen er goed aan hun beautyproducten vooral zelf in te slaan, want van hun partner hoeven ze dit in het merendeel van de gevallen niet te verwachten. Bijna de helft van de mannen is niet van plan een cadeautje te geven dat bijdraagt aan een mooier uiterlijk. De mannen die wél besluiten iets cadeau te doen op het gebied van uiterlijk, gaan voor sieraden (16%), lingerie (9%) of make-up (6%). Cadeautjes zijn voor vrouwen overigens minder belangrijk dan je zou denken. Minder dan 1% vindt leuke cadeautjes bepalend voor het slagen van de feestdagen.

Man snel tevreden
Bijna een kwart van de vrouwen spoort haar partner aan om er tijdens de feestdagen extra glamorous uit te zien, omdat ze dat aantrekkelijk vinden. Mannen blijken al snel tevreden over de feestelijke verschijning van hun partner. Voor ruim een kwart van de mannen geldt dat ze hun partner op 'gewone' dagen al prachtig vinden; ze mag er tijdens de feestdagen net zo uitzien als de rest van het jaar. Voor 21% van de mannen mag zijn partner op de feestdagen dan ook zo naturel mogelijk verschijnen, er is immers tijd voor ontspanning. Een partner in sexy 'outfit' met hoge hakken en mooie make-up staat voor 11% van de mannen op het verlanglijstje. Mannen krijgen overigens graag wat extra aandacht van hun partner tijdens de feestdagen. Ruim 20% van de mannen wil liever dat de vrouw meer aandacht besteedt aan hem dan dat ze zich in de badkamer mooi staat te maken.

Guus Meeuwis favoriet, Maxima meest glamorous
Vrouwen zouden het liefst Guus Meeuwis (11%) uitnodigen om de feestdagen mee te beleven. Jan Kooiman (5%) was vorig jaar nog favoriet en staat nu op de tweede plaats, gevolgd door Nick Schilder (4%). Mannen verwachten dat Prinses Maxima (16%) tijdens de feestdagen het meest glamorous voor de dag komt, gevolgd door Yolanthe Sneijder Cabau van Casbergen (10%) en Lieke van Lexmond (9%).

Laat jezelf schitteren
De feestdagen zijn hét moment om eens goed uit te pakken en daarom staat Bij Etos de gehele decembermaand in het teken van glamour. Etos heeft speciaal voor de feestdagen de Crystal World collection ontwikkeld, met feestelijke accessoires en make-up producten. Deze uitgebreide collectie is

speciaal ontwikkeld voor vrouwen die in de feestelijke decembermaand met extra glamour voor de dag willen komen. Naast de uitgebreide Crystal World collection is de bijzondere collectie MADE WITH SWAROVSKI® ELEMENTS vanaf 5 december bij Etos verkrijgbaar. Deze sieraden en accessoires zijn ontworpen met de fijnste kristallen elementen waardoor ze licht lijken te geven! Prijzen variëren van E1.99 tot E 9.99. Prijzen van de MADE WITH SWAROVSKI® ELEMENTS collectie variëren van E 4.99 tot E 14.99 (OP = OP).

Over het onderzoek

Het onderzoek naar beauty tijdens de feestdagen is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder ruim 500 Nederlandse vrouwen en ruim 500 mannen. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Over Etos
Etos is met ruim 500 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Philips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV. Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam. In 2011 is Etos voor de derde keer door consumenten uitgeroepen tot Beste drogist van Nederland (bron: Voorjaarsrapport drogisterijformules 2011 GFK).

Kijk voor meer informatie op www.etos.nl/pers

Volg Etos ook op Facebook en Twitter

*** Noot aan de redactie *** (niet geschikt voor publicatie):

Voor meer informatie of een onderzoek samenvatting kunt u contact opnemen met:

Afdeling Mediarelaties Etos
Telefoon: 075 - 659 5050
E-mail: pers@ahold.nl

Esther Verwijs (Het PR Bureau)
Telefoon: 020 - 670 2232
E-mail: esther@hetprbureau.nl


---- --
Onderzoek samenvatting Etos: Onderzoek Beauty tijdens de feestdagen

Datum: dinsdag 6 december 2011

|                                                                       |
|Het onderzoek naar beauty tijdens de feestdagen is uitgevoerd in       |
|opdracht van Etos door Panelwizard onder ruim 500 Nederlandse vrouwen  |
|en ruim 500 mannen. De resultaten geven een representatieve            |
|afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.               |
|Vrouwen                                                                |
|Het meest sexy tijdens   |.het haar helemaal goed zit (46%)            |
|feestdagen als..?        |.de make-up glamorous is (10%)               |
|                         |.uitdagend gekleed (9%)                      |
|                         |.sieraden goed passen bij outfit (8%)        |
|                         |.nagellak volgens laatste trends is (1%)     |
|Hoeveel tijd voor de     |Normale dag: 12.8 minuten                    |
|spiegel?                 |Kerstdagen: 19.0 minuten                     |
|                         |Oudejaarsdag: 19.3 minuten                   |
|Geldbesteding aan        |Kleding: E 46,-                              |
|zichzelf (gemiddeld) voor|Beautyproducten en accessoires: E39,-        |
|kerst en oud & nieuw     |Schoenen: E 18,-                             |
|Welke beautytrends       |Glans (glitter & glamour) (18%)              |
|proberen om glamorous    |Smokey eyes (15%)                            |
|voor de dag te komen?    |Blosjes (9%)                                 |
|                         |Glitters in haar (7%)                        |
|                         |Nail art: cracking top coat & diamanten (7%) |
|Feestdagen zijn geslaagd |.lekker in vel (48%)                         |
|als..?                   |.veel tijd doorgebracht met vrienden en      |
|                         |familie (41%)                                |
|                         |.complimentjes over uiterlijk (3%)           |
|                         |.niet aangekomen (2%)                        |
|                         |.lekker en veel gegeten (1%)                 |
|Favoriete mannelijke ster|Guus Meeuwis (11%)                           |
|aan tafel  voor glamorous|Jan Kooijman (5%)                            |
|feestdagen               |Nick Schilder (4%)                           |
|Mannen                                                                 |
|Wens omtrent uiterlijk   |Hetzelfde als op normale dagen, dat is mooi  |
|partner                  |genoeg (28%)                                 |
|                         |Bijzondere kleding maar niet meer make-up    |
|                         |(25%)                                        |
|                         |Zo naturel mogelijk, tijdens de feestdagen is|
|                         |er tijd voor ontspanning (21%)               |
|                         |Sexy gekleed, mooi opgemaakt en hoge hakken  |
|                         |(11%)                                        |
|                         |Iets dikker opgemaakt, maar qua kleding niets|
|                         |bijzonders (3%)                              |
|Cadeau voor mooier       |Nee, ik geef geen cadeau voor een mooier     |
|uiterlijk partner        |uiterlijk (47%)                              |
|                         |Ja, sieraden (16%)                           |
|                         |Ja, lingerie (9%)                            |
|                         |Ja, make-up (6%)                             |
|                         |Ja, schoonheidsbehandeling (4%)              |
|Welke vrouwelijke        |Prinses Maxima (16%)                         |
|Nederlandse ster komt    |Yolanthe Sneijder Cabau van Casbergen (10%)  |
|tijdens feestdagen meest |Lieke van Lexmond (9%)                       |
|glamorous voor de dag?   |                                             |
Over Etos

Etos is met ruim 500 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Philips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV. Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam. In 2011 is Etos voor de derde keer door consumenten uitgeroepen tot Beste drogist van Nederland (bron: Voorjaarsrapport drogisterijformules 2011 GFK).

Kijk voor meer informatie op www.etos.nl/pers

Volg Etos ook op Facebook en Twitter

Einde factsheet

*** Noot aan de redactie *** (niet geschikt voor publicatie):

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal in hoge resolutie kunt u contact opnemen met:

Afdeling Mediarelaties Etos
Telefoon: 075 - 659 5050
E-mail: pers@ahold.nl

Marlieke Koks (Het PR Bureau)
Telefoon: 020 - 670 2232
E-mail: esther@hetprbureau.nl


---- --