Service2Media en Rabobank winnen ICT innovation award 2011
~App solution provider en bank winnen Banking&Finance award naar aanleiding van apps rond mobiele betalingen en bankieren~
Amersfoort, 5 december 2011 - Service2Media en Rabobank hebben tijdens het Banking&Finance Grand Gala 2011 de Banking & Finance ICT innovation award gewonnen. De aanleiding voor het winnen van de award is de gezamenlijke innovatie in mobiele apps voor SMS-betalingen, bankieren, rekening delen en de recent gelanceerde iDEAL-app, waarmee een groot publiek wordt bediend.
Het juryrapport oordeelt: "Service2Media en Rabobank innoveren niet alleen zelf, maar maken ook optimaal gebruik van innovaties en technische ontwikkelingen van anderen, zoals nieuwe mobiele platforms. Zij tonen ons echt de manier van de volgende generatie bankieren."
Met de laatste innovatie van Service2Media en Rabobank, mobiele betalingen via een banking app voor alle webwinkels, kunnen klanten van Rabobank nu hun mobiele aankopen net zo eenvoudig betalen als hun online aankopen. Dit kan door gebruik te maken van een mobiele versie van de betalingsmethode iDEAL. Anders dan bij iDEAL online wordt op mobiel het betaalverzoek door de bankieren app afgehandeld, aangezien klanten massaal de bankieren app de voorkeur geven boven de mobiele website.
Peter Broekroelofs, CTO van Service2Media: "Apps maken ons leven steeds rijker. Ze vormen onze toekomstige portemonnee en sleutels. Apps worden het belangrijkste middel voor interactie. Iedereen moet financiële apps mobiel kunnen gebruiken, ongeacht het type device. We willen onze klant Rabobank graag bedanken dat ze onze innovatieve partner zijn om deze visie realiteit te maken."
Gertjan Rösken, Business Development Manager Rabobank Nederland: "De prijs benadrukt onze jarenlange inspanningen op mobiel gebied. De Rabobank gelooft in de mobiele telefoon als portemonnee en heeft afgelopen jaren vele pilots en innovaties uitgevoerd. Inmiddels kan met de mobiele portemonnee MiniTix van de Rabobank op 3.200 locaties in Nederland met de mobiele telefoon besteld en betaald worden. Het mobiele kanaal wordt naast internet en de winkel een steeds belangrijker verkoopkanaal."