GroupDeal neemt mobile couponing start-up PocketDeals over
Amsterdam, 20111205 -- GroupDeal, deels eigendom van de Telegraaf Media Groep, neemt mobile couponing start-up PocketDeals over. Daarmee breidt het bedrijf haar services voor lokale bedrijven verder uit. Een overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Karen Raats, oprichter van PocketDeals, zal aanblijven bij GroupDeal en verantwoordelijk worden voor de mobiele commerce activiteiten.
Paul Montagne van GroupDeal: “GroupDeal introduceerde bijna 2 jaar geleden als eerste bedrijf het group buying concept aan Nederland. Met de overname van PocketDeals kunnen wij onze sterke marktpositie in Nederland verder uitbreiden. PocketDeals maakt het voor ons mogelijk om meer bedrijven te bedienen met een bredere service".
Met PocketDeals koopt GroupDeal een bedrijf dat in juli 2011 als eerste in Nederland een mobiele kortingscoupon applicatie lanceerde. Het bedrijf biedt een selfservice systeem aan waar winkels, horecazaken en retailformules hun eigen kortingsacties kunnen aanbieden en managen. Consumenten kunnen gebruik maken van de “location based” kortingsacties door de mobiele app van PocketDeals te downloaden op hun smartphone. De PocketDeals applicatie is inmiddels meer dan 28000 keer gedownload. Op dit moment is PocketDeals voornamelijk actief in Groningen. Door de overname van GroupDeal zal de dienst op korte termijn landelijk uitgerold worden.
Karen Raats van PocketDeals is erg content met de overname van haar bedrijf: “er was interesse van verschillende partijen, maar GroupDeal was voor mij de ideale partner. Met het bestaande bereik van GroupDeal en het grote adverteerdersnetwerk van medeaandeelhouder Telegraaf kan PocketDeals in korte tijd enerzijds het aantal downloads flink verhogen en anderzijds een groot aantal landelijke en lokale adverteerders aantrekken.“
GroupDeal kan volgens Montagne de twee verschillende proposities naast elkaar aanbieden. "Bedrijven hebben, afhankelijk van de omstandigheden, nou eenmaal verschillende behoeften. In sommige situaties werkt het GroupDeal model goed. In andere situaties biedt PocketDeals een betere uitkomst. Als een bedrijf in korte tijd veel traffic naar zijn winkel wil hebben dan kan het beter een GroupDeal doen. Echter, als bedrijven een promotiecampagne willen doen voor langere tijd dan kunnen zij beter bij PocketDeals terecht.