Adecco

Eerste virale campagne in flexbranche overtreft verwachtingen

RUIM 70.000 HITS VOOR GEZAMENLIJKE MISSIE VAN ADECCO EN KNVB Zaltbommel ­ Met meer dan 70.000 `hits' en ruim 1.900 actieve deelnemers heeft de eerste grote `virale' merkcampagne in de flexwerksector ­ Mission KNVB, bedacht en uitgevoerd door Adecco Group Nederland ­ alle verwachtingen overtroffen. Woensdag 30 november werd het `winnende elftal' feestelijk onthaald door Adecco en de KNVB, op het KNVB bondsbureau in Zeist. Na een rondleiding zijn afspraken gemaakt over de verdere invulling van de 11 individuele KNVB-stagedagen die de inzet waren van de competitie. Adecco, aanbieder van zowel general als professional staffing services is half september met de campagne begonnen. Door een virtuele loopbaantest te doorlopen en via diverse social media zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, konden deelnemers meedingen naar een `profdag' bij de KNVB. Adecco Group Nederland is `preferred supplier' van de voetbalbond en het idee om in deze vernieuwende internetcampagne samen op te trekken, is in Zeist met open armen ontvangen. Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal, sprak de deelnemers van Mission KNVB persoonlijk toe. Sneeuwbaleffect De virale campagne, primair bedoeld ter profilering van de merken Adecco (general staffing) en Ajilon Professionals (professional staffing), was vanaf het moment van lancering een succes. De meer dan 1.000 eigen medewerkers van de personele dienstverlener beleefden begin september een `preview' en hebben de sneeuwbal vervolgens spontaan via de social media aan het rollen gebracht. Daarnaast is intensief gebannerd op websites die vooral in trek zijn bij de `Y Generation', een belangrijke doelgroep voor Adecco en Ajilon Professionals. Kort voor de laatste speeldag, vastgesteld op zondag 6 november, hebben nog veel deelnemers een eindsprint getrokken om als nummer 1 te eindigen. Daarbij gaf het aantal stemmen de doorslag. In totaal zijn er 5.385 stemmen op 1.936 deelnemers uitgebracht. De website missionknvb.nl heeft in minder dan twee maanden 70.758 bezoekers getrokken. Voor de creatieve en technische invulling van de campagne en de registratie van deelnemers, tekenden reclamebureau NW12 uit Heerenveen en zusteronderneming/internetmarketingspecialist ClickQ uit Amsterdam. Doelstellingen overtroffen Adecco's marketingman Rinus Wittenberg is verheugd over de cijfers. "De getalsmatige doelstellingen zijn ruimschoots overtroffen. De campagne was vooral bedoeld om een tastbare verbinding te leggen tussen onze merken en de nieuwe media. Daar zijn we in geslaagd. Daarnaast heeft een flink aantal deelnemers aangegeven geïnteresseerd te zijn in de loopbaanmogelijkheden die Adecco en Ajilon bieden. Dat is natuurlijk mooi meegenomen. Maar voorop staat dat we ons op een dynamische manier hebben geprofileerd via de social media, in sportief gezelschap van de grootste sportbond van Nederland. Dit is de manier om jong talent te bereiken en aan je te binden, zoals blijkt uit het deelnemersveld waarin studenten en Young Professionals zeer sterk vertegenwoordigd waren." De winnaars van Mission KNVB wacht een leerzame `meeloopdag' op het bondsbureau in Zeist. De functies variëren van `professional in finance' tot KNVB Persvoorlichter of Teammanager Jong Oranje. De data voor de stages zijn vastgelegd. Eén van de deelnemers zal zich al voor het einde van dit jaar met de juiste bagage melden in Zeist. Over Adecco Group Nederland Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon Professionals, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (outplacement, loopbaanverandering, talentontwikkeling). General Staffing strekt zich uit tot vrijwel alle voorkomende sectoren. Professional Staffing spitst zich toe op de vakgebieden Engineering, Finance, ICT, Informatiemanagement, Legal en Life Sciences. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 29.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.900 kantoren in meer dan 60 landen.