Ingezonden persbericht
Springest: Minder dan de helft van alle opleidingsinstituten actief op social media.
Amsterdam (30 november 2011) - Slechts 47,1% van alle opleidingsinstituten is actief op Twitter. Nog geen 8% gebruikt Facebook om de interactie met haar doelgroep aan te gaan. Dat blijkt uit een recent uitgevoerd onderzoek van opleidingsvergelijkingssite Springest.nl onder de 2.433 aangesloten opleidingsinstituten.
Niet alleen hebben de meeste opleiders geen twitteraccount, de opleiders die het wel hebben maken er summier gebruik van. Gemiddeld plaatsen opleiders 1 tweet per dag.
Aan gebrek aan interesse lijkt het niet te liggen: opleidingsinstituten die wel twitteren hebben gezamenlijk ruim 414.000 volgers. (Potentiële) cursisten lijken dus wel degelijk behoefte te hebben aan interactie via social media.
Over het nut van social media zijn inmiddels boeken vol geschreven. In alle bedrijfstakken wordt social media inmiddels ingezet als onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie. De onderwijsbranche lijkt hierin dus achter te blijven.
De resultaten van het onderzoek over social media gebruik onder opleiders zijn te vinden op de site van Springest.
Over Springest:
Springest (voorheen Eduhub) is een onafhankelijke vergelijkingssite voor opleidingen, trainingen en cursussen. Springest.nl biedt een overzicht in 21 categorieën en ruim 1.100 verschillende onderwerpen. Naast het zoeken en vergelijken van opleidingen biedt Springest ook achtergrondinformatie op het gebied van persoonlijke groei en professionele ontwikkeling.
Ingezonden persbericht