Gemeente Delfzijl

Nieuwe opzet dienstverlening gemeente Delfzijl

Per 1 januari 2012 werkt de gemeente Delfzijl volgens het landelijke concept Antwoord© en met een Klant Contact Centrum (KCC).

Antwoord© gaat uit van een KCC als een herkenbare ingang voor de hele overheid, gemeenten vormen vanaf 2015 de centrale ingang voor alle overheidsvragen. De gemeente Delfzijl gaat één telefoonnummer gebruiken voor al haar klanten en werkt in de middag alleen op afspraak.

Bel 140596
Er komt volgend jaar één gemakkelijk te onthouden telefoonnummer: 14 0596. Inwoners bellen met dit +14-netnummer en spreken vervolgens hun woonplaats in, zij krijgen dan een KCC-medewerker uit de gemeente Delfzijl aan de lijn.

Aangepaste openingstijden
In 2012 blijft de dienstverlening in de ochtend vrije inloop. In de middag gaat de gemeente volgens afspraak werken. Inwoners kunnen via de telefoon, website of aan de balie een afspraak maken voor bijvoorbeeld een paspoort, geboorteaangifte of rijbewijs. Het voordeel van werken op afspraak is dat klanten op een afgesproken tijdstip een dienst of product kunnen afnemen.

Het loket voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo-loket) is vanaf 1 januari 2012 ook onderdeel van het KCC en is bereikbaar volgens dezelfde openingstijden. De gemeente publiceert alle wijzigingen in haar Gemeenteberichten en op deze website.