Nieuwe opzet dienstverlening gemeente Delfzijl
Per 1 januari 2012 werkt de gemeente Delfzijl volgens het landelijke
concept Antwoord© en met een Klant Contact Centrum (KCC).
Antwoord© gaat uit van een KCC als een herkenbare ingang voor de hele
overheid, gemeenten vormen vanaf 2015 de centrale ingang voor alle
overheidsvragen. De gemeente Delfzijl gaat één telefoonnummer gebruiken
voor al haar klanten en werkt in de middag alleen op afspraak.
Bel 140596
Er komt volgend jaar één gemakkelijk te onthouden telefoonnummer: 14
0596. Inwoners bellen met dit +14-netnummer en spreken vervolgens hun
woonplaats in, zij krijgen dan een KCC-medewerker uit de gemeente
Delfzijl aan de lijn.
Aangepaste openingstijden
In 2012 blijft de dienstverlening in de ochtend vrije inloop. In de
middag gaat de gemeente volgens afspraak werken. Inwoners kunnen via de
telefoon, website of aan de balie een afspraak maken voor bijvoorbeeld
een paspoort, geboorteaangifte of rijbewijs. Het voordeel van werken op
afspraak is dat klanten op een afgesproken tijdstip een dienst of
product kunnen afnemen.
Het loket voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo-loket) is
vanaf 1 januari 2012 ook onderdeel van het KCC en is bereikbaar volgens
dezelfde openingstijden. De gemeente publiceert alle wijzigingen in
haar Gemeenteberichten en op deze website.
Gemeente Delfzijl