Gemeente Alphen aan den Rijn
Rijn professionaliseert vastgoedmanagement
Alphen aan den Rijn professionaliseert vastgoedmanagement
De gemeente maakt de komende
jaren de stap om haar vastgoedportefeuille professioneel te organiseren
en beheren. Dat levert niet alleen opbrengsten op, maar zorgt er ook
voor dat de gemeente strategische keuzes kan maken over het afstoten,
aankopen, behouden of verbeteren van onder andere panden.
De gemeente heeft verschillende gebouwen in haar bezit; sporthallen,
scholen, zwembaden maar ook kantoren en monumenten. Het vastgoedbezit-
en beheer van de gemeente is op dit moment versnipperd over
verschillende gemeentelijke afdelingen georganiseerd.
Wethouder Vastgoed, Michel du Chatinier: Ik wil één centraal
aanspreekpunt voor het gemeentelijk vastgoed. Bij dit punt kunnen vraag
en aanbod van vastgoed op elkaar worden afgestemd. Met dit
professionaliseringstraject maken we de slag van vastgoedbeheer naar
strategisch vastgoedmanagement. Gevolg is dat we kansen in de
exploitatiefase kunnen benutten en risicos eerder kunnen signaleren. We
kunnen daar nu beter op anticiperen en sturen
Tijdens de lopende inventarisatiefase zijn de eerste organisatorische
en financiële opbrengsten al zichtbaar geworden. Vanuit Alphen in
Balans is de opgave gesteld om op jaarbasis 100.000,- te bezuinigen op
het vastgoed.
© Gemeente
Alphen aan den Rijn
Stadhuisplein 1
2405 SH Alphen aan den Rijn
Tel: 14 0172
Fax: (0172) 46 55 64
Postbus 13, 2400 AA
Alphen aan den Rijn