Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie
Persbericht - NCSI raadpleegt crowd over toekomst sociale innovatie
29 november 2011 - 11:55
Het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie (NCSI) stopt per 1 april 2012.
Dit slot zet het NCSI kracht bij door via crowdsourcing een `battle' te
lanceren. Centrale vraag die via het platform Battle of Concepts en de eigen
website www.ncsi.nl uitstaat is: Hoe houd je sociale innovatie ook na 1 april
2012 op de agenda van organisaties? Ideeën die vóór 15 januari worden
ingediend, dingen mee naar een iPad2 of prijzengeld van Battle of Concepts.
Het NCSI stopt per 1 april 2012 als aanjager van sociale innovatie. Is
Nederland dan al volledig sociaal innovatief? Nee, dat is nog niet het
geval, maar de aanjaagfunctie voor sociale innovatie is inmiddels wel
gerealiseerd. Dit laatste blijkt vooral uit het feit dat steeds meer
organisaties aan de slag gaan met sociale innovatie, zoals bijvoorbeeld
slimmer werken, individueel roosteren, vernieuwende arbeidsrelaties of
ruimte voor talentontplooiing en werkplezier. Al eerder kondigde het
NCSI aan op sociaal innovatieve wijze af te willen sluiten met
crowdsourcing. Vanaf vandaag kan iedereen een idee insturen voor hoe
sociale innovatie kan worden geborgd op de agenda van organisaties.
Over het NCSI
Sociale innovatie is een vernieuwing in de arbeidsorganisatie en in
arbeidsrelaties die leidt tot verbeterde prestaties van de organisatie,
meer werkplezier en ontplooiing van talenten. Het NCSI startte in 2006
als unieke samenwerking van werkgeversorganisaties, vakbonden en
kennisinstellingen met het doel organisaties bekend te maken met
sociale innovatie. Het NCSI zette vanaf haar oprichting sociale
innovatie op de kaart met resultaten zoals de jaarlijkse Concurrentie-
en Innovatiemonitor, diverse boekpublicaties over sociale innovatie,
10.000 deelnemers aan het on-line spel Hoeslimwerkjij.nl, het
brainstormspel Teambrain, ruim 800 artikelen over en voorbeelden van
sociale innovatie in de Kennisbank op www.ncsi.nl en projecten als de
MKB-Krachtcentrale, de Cao-Wasstraat en Duurzaam Meedoen.
Naar de wedstrijd bij Battle of Concepts (doelgroep: studenten en jonge
professionals).
Naar de wedstrijd voor alle overige doelgroepen op deze website.