Een les aan de wereld: hoe de IJslandse bevolking haar deuren opende voor de wereld
Persbericht van PR Newswire
LONDON, November 25, 2011 /PRNewswire/ --
Vergeet traditioneel toerisme. In plaats daarvan hebben de burgers van
IJsland, met een gebaar dat grote nationale eensgezindheid toont, hun
handen ineengeslagen om hun deuren te openen en de meest typerende
ervaringen van het land te delen met bezoekers van over de hele wereld.
Dit jaar is het toerisme met 18,9 procent toegenomen en in de loop van
de afgelopen weken heeft de campagne "Inspired by Iceland" muren
geslecht door de plaatselijke bevolking aan te sporen samen met
toeristen te wandelen, eten en zelfs breien.
(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20111125/494900 )
De president, Olafur Grimsson, heeft de campagne afgetrapt door
toeristen in zijn presidentiële woning uit te nodigen voor een
eenvoudige doch voedzame maaltijd van pannenkoeken met slagroom en
rabarberjam, samen met hem, zijn vrouw en hun hond Sámur. Hij heeft ook
zijn landgenoten aangespoord om het nieuws over de unieke ervaringen in
het winterseizoen te verspreiden door hun huis open te stellen voor
bezoekers en zo hun ervaringen te delen.
Inga Hlín Pálsdóttir, Directeur van Promote Iceland, voegt toe:
"In een typisch IJslandse stijl hebben de IJslanders hun handen
ineengeslagen voor een persoonlijke uitnodiging en hebben honderden
toeristen zich aangemeld om IJsland te bezoeken voor deze unieke
ervaringen die aan elk bezoek aan IJsland toegevoegde waarde bieden."
De top 5 populaire uitnodigingen op het moment zijn:
1. Een bezoek aan 's werelds oudste eco-dorp
2. IJslandse sprookjes voor het slapen gaan in Icelandair Hotel
Reykjavik Natura
3. Zoektocht naar de IJslandse Kerstman
4. Bezoek aan een microbrouwerij
5. Adventfeest
Dit alles wordt opgetekend door Rupert Murray*, terwijl hij zelf
deelnam aan deze ervaringen; Murray is een bekroonde documentairemaker
die een reportage maakt over de hele ervaring. "IJslanders met
verschillende achtergronden openen hun deuren voor de wereld en laten
bezoekers een stukje van het IJslandse leven proeven," legt hij uit.
Terwijl hij rondreist, ervaringen verzamelt en mensen ontmoet in alle
uithoeken van het land.
Van aanschuiven bij een familie traditionele IJslandse boeren voor een
schapenhoofddiner tot wandelen over uitgestrekte lavavelden en over
vulkanen met een Australiër die geen angst kent en een warm bad delen
met een groep toeristen en de lokale bevolking, "Wat in IJsland
gebeurt, doet je stilstaan bij hoe sterk en doelgericht mensen kunnen
zijn als zij hun krachten bundelen," zegt hij over zijn unieke
ervaringen in de IJslandse natuur.
Bezoek voor uitnodigingen tot deze en een heel scala van andere
ervaringen de site op Inspiredbyiceland.com
en kijk ook op Facebook en Twitter voor
meer informatie.
*Rupert Murray is een documentairemaker bekroond voor de documentaire
"The End of the Line", die in de prijzen viel op het Sundance
filmfestival in 2009.
Voetnoten:
Ga om door uitnodigingen te bladeren naar:
http://www.inspiredbyiceland.com
Ga om video's van afgelopen evenementen te bekijken naar onze
vimeo-pagina: http://vimeo.com/icelandinspired
Houd het nieuws bij over Inspired by Iceland, volg ons op Facebook en
Twitter - http://www.facebook.com/inspiredbyiceland /
http://twitter.com/icelandinspired
Neem voor meer informatie en beelden contact op met:
Katie Hancock, Laura Hind of Laura Wood bij The Brooklyn Brothers PR op
+44-207-734-3007
katiehancock@thebrooklynbrotherspr.com
laurahind@thebrooklynbrotherspr.com
laurawood@thebrooklynbrotherspr.com
http://www.inspiredbyiceland.com
Inspired By Iceland
CONTACT: .