Delixl
Deli XL stijgt fors in Transparantiebenchmark
23-11-2011
MVO speerpunt
" MVO is één van onze strategische speerpunten. Wij willen een
voortrekkersrol nemen binnen de foodservice. Transparant zijn over wat
je doet past daarbij en ik ben dan ook trots op deze positie in de
benchmark. We kunnen echter niet achterover leunen, het gaat immers om
het resultaat. "
Dick Slootweg
Algemeen directeur
Foodservice groothandel Deli XL behoort tot de meest transparante
foodbedrijven in Nederland. Dit blijkt uit de Transparantiebenchmark
van het Ministerie van EL&I, die afgelopen maandag 21 november werd
gepubliceerd. De Transparantiebenchmark biedt inzicht in de wijze
waarop de 500 grootste Nederlandse bedrijven verslag doen van hun
MVO-activiteiten. Deli XL steeg van plek 82 naar plek 65 en behoort
daarmee tevens tot de top 10 in de categorie `Voedsel en dranken'.
"MVO is één van onze strategische speerpunten", zo laat Dick Slootweg,
Algemeen directeur Deli XL weten. "Wij willen een voortrekkersrol nemen
binnen de foodservice. Transparant zijn over wat je doet past daarbij
en ik ben dan ook trots op deze positie in de benchmark. We kunnen
echter niet achterover leunen, het gaat immers om het resultaat."
Van transparantie naar prestatie
De Transparantiebenchmark geeft aan waarover en hoe de onderneming
rapporteert, bijvoorbeeld over CO2-uitstoot, of over sociale
omstandigheden. Een goede score geeft daarmee aan dat de onderneming
open is en inzicht geeft in haar bedrijfsvoering. Op dit moment geeft
de benchmark nog geen vergelijking van de daadwerkelijke duurzame
prestaties van ondernemingen. Erin Troost-Rijnders, Programmamanager
MVO bij Deli XL: "Dat is iets wat wij wel graag zouden willen. Er is
nog geen algemeen geaccepteerde benchmark om de MVO-resultaten van
foodbedrijven te vergelijken. Daarmee zou je niet alleen kunnen zien
hoe open een onderneming is, maar ook nog eens wat zij dan presteert."
2012: dialoog met belanghebbenden
Deli XL bracht haar duurzaamheidsverslag over 2010 volledig online uit.
Het verslag is te bekijken op www.delixl.nl/duurzaamheidsverslag2010 De
groothandel voor horeca, catering en zorg stelt belanghebbenden via de
website in staat om met het bedrijf in dialoog te gaan. Erin
Troost-Rijnders: "In 2012 zullen wij dat niet alleen online doen, maar
ook klanten, leveranciers en andere betrokkenen aan tafel uitnodigen.
We willen open blijven staan voor de ontwikkelingen om ons heen en de
behoeftes van onze klanten en andere stakeholders. Zo kunnen we onze
activiteiten en de rapportage daarover verder versterken."
Meer weten?
Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:
Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl