Zowel bij renovatie als bij nieuwbouw heeft de consument de touwtjes steeds sterker in handen. Succesvol ondernemen op de woningmarkt valt of staat daarom met uw kennis van de consument en zijn of haar wensen. Stem uw beleidsplannen nu af op de wensen van de woonconsument met het onlangs verschenen
Dit uitgebreide rapport geeft u inzicht in de wensen en het gedrag van de huidige woonconsument via deskresearch en exclusief onderzoek onder diezelfde consument. Het rapport helpt u het antwoord te vinden op vragen als: welke eisen stelt de consument aan zijn toekomstige woning? Welke klussen voert hij uit en waarom gebruikt hij hierbij mijn merken en materialen?
Wat brengt dit rapport in kaart?
* Essentiële economische indicatoren rond consumenten
* Demografie, met aandacht voor vergrijzing en krimp
* Bouwproductie en woningvoorraad inclusief prognoses BouwKennis
* Het koopwoningklimaat en de prijsontwikkeling van koopwoningen
* Tevredenheid van huurders met hun corporatie
* Verhuisgeneigdheid en verhuismotivaties
* Oriëntatie en tevredenheid proces rond aankoop nieuwbouwwoning
* Tevredenheid met de huidige en de gewenste woonsituatie
* Oriëntatiegedrag en oriëntatiebronnen van woningzoekenden
* Energie- en kostenbesparende maatregelen
* Bekendheid en verwachtingen van particulier opdrachtgeverschap
Maar ook: speciale aandacht voor klusgedrag en bouwmarkt In de editie 2011/2012 zijn er bovendien themahoofdstukken die ingaan op het klusgedrag van consumenten bij vijf verschillende producten: vloeren, wanden, kozijnen, keukens en badkamers. Leer hoe het aanschaf- en oriëntatieproces van deze producten eruitziet. Daarnaast brengt het hoofdstuk 'In de bouwmarkt' uitgebreid in kaart hoe consumenten binnen en buiten de bouwmarkt oriënteren en kopen en wat hun houding is ten opzichte van A-merken, huismerken en branchevreemde producten.
Meer weten?
Het WoonKennis Jaarrapport Nederland 2011/2012 kost ¤ 595. Als u