Ingezonden persbericht
Parkmobile lanceert update voor iPhone App
Populaire parkeerapplicatie voegt nieuwe functionaliteiten toe
Amsterdam, 22 november 2011 - Mobiele parkeerprovider Parkmobile heeft een update van de succesvolle iPhone parkeerapplicatie gelanceerd. Vooral voor veelparkeerders en parkeerders met meerdere auto´s zijn in de nieuwe versie handige functionaliteiten toegevoegd die het betaald parkeren nog slimmer en gebruiksvriendelijker maken. Zo is het mogelijk om via de App eenvoudig meerdere kentekens aan het account te koppelen. Ook kan met een druk op de knop een parkeerkaart worden aangevraagd die noodzakelijk is in verband met de parkeercontrole in bijvoorbeeld Den Haag en Rotterdam. Mede dankzij een waardering van vier sterren en het bijna bereikte indrukwekkende aantal van 1.000 recensies in de Appstore wordt de App in Nederland veelvuldig gedownload en gebruikt. De nieuwe versie van de Parkmobile iPhone App is te downloaden via de
iTunes of App Store.
"De nieuwe versie van de iPhone App zorgt voor maximale controle voor de parkeerder", aldus Allard Hansma, marketing manager Parkmobile. "Het zijn toevoegingen die eerst alleen via de persoonlijke pagina op mijnparkmobile.nl mogelijk waren. Met deze toevoegingen in de App maken we de dienst nog toegankelijker voor iPhone bezitters. De gebruikers kunnen ons overigens ook tippen op app@parkmobile.nl over nieuwe functionaliteiten en wensen. Via dit e-mailadres krijgen we reeds veel wensen en tips van gebruikers binnen op basis w
aarvan we toekomstige updates kunnen plannen."
Social plugins
Naast nieuwe functionaliteiten voor het toevoegen en instellen van kentekens en parkeerkaarten, beschikt de nieuwe versie van de applicatie ook over diverse updates voor social media plugins. Het was al mogelijk om automatisch via Twitter, Hyves en LinkedIn contacten op de hoogte te stellen dat de gebruiker parkeert. In de nieuwe versie is Facebook toegevoegd om desgewenst elke parkeeractie te publiceren op het Facebook profiel van de gebruiker. Ook is het mogelijk om vrienden en collega's via een eenmalig bericht op de hoogte te stellen van de handige en slimme manier van parkeren met Parkmobile.
Kentekens en parkeerkaarten
Betaald parkeren via de Parkmobile App gaat op basis van kenteken of (in sommige steden) parkeerkaart. Het was in de Parkmobile iPhone App al mogelijk om kentekens in de App te wijzigen. Met de lancering van de nieuwe versie is het ook mogelijk om meerdere kentekens aan een account toe te voegen vanuit de iPhone App. Handig wanneer een gebruiker vaker in andere auto's rijdt. Daarnaast is het in sommige Parkmobile steden verplicht om een Parkmobile Parkeerkaart achter de ruit te plaatsen in verband met de parkeercontrole, bijvoorbeeld in Den Haag en Rotterdam. App gebruikers kunnen met de nieuwe App nu voor ieder kenteken (voertuig) via de App een parkeerkaart aanvragen, hierdoor kunnen ze in nog meer steden met Parkmobile Parkeren.
Mobiel parkeren in opkomst
Sinds de introductie van mobiel parkeren door parkeerprovider Parkmobile heeft Nederland het 'eerlijk parkeren' omarmd. In maar liefst 34 steden in Nederland is mobiel parkeren mogelijk. Met de Parkmobile App kan dan ook in deze steden worden geparkeerd. De eerste versie van de applicatie werd in de zomer van 2010 door Parkmobile gelanceerd. Sindsdien domineert de app de top van gratis reizen apps en heeft het eind vorig jaar de top 10 gratis apps gehaald. In de iTunes of App Store is de Parkmobile App te downloaden.
Geen iPhone? Geen probleem
Geen iPhone? De app is ook beschikbaar voor Android toestellen (Android Market) en voor BlackBerry (BlackBerry App World). Voor gebruikers van telefoons zonder Android of iPhone besturingssysteem biedt Parkmobile een deel van de mogelijkheden ook via een mobiele website aan. Deze is toegankelijk en geoptimaliseerd voor de meest gangbare smartphones met internetverbinding. De mobiele website biedt vergelijkbare functionaliteiten als de app, echter is het gemak van de GPS zoneherkenning alleen beschikb
aar in de Android, BlackBerry en iPhone app. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid tot bellen of sms-parkeren.
Over mobiel parkeren
De gebruikers van het systeem starten en stoppen hun parkeeracties eenvoudig via de mobiele telefoon. Bij aankomst geeft de parkeerder het zonenummer door aan Parkmobile. Dit kan door te bellen, sms'en, via mobiel internet of met de app voor iPhone, Android en BlackBerry toestellen. Bij terugkomst meldt de automobilist zich op dezelfde wijze weer eenvoudig af. Desgewenst worden periodieke sms-berichten gestuurd ter herinnering aan lopende parkeeracties. Aan het eind van de maand worden de parkeerkosten via automatisch incasso of creditcard geïncasseerd.
Meer informatie: www.parkmobile.nl