Gemeente Tiel
Tiel organiseert herstelrondes openbare verlichting
In deze donkere dagen is het belangrijk dat de openbare verlichting het
goed doet. In week 48 en week 50 gaat daarom, in opdracht van de
gemeente, een monteur met een hoogwerker op pad om defecte lampen te
vervangen. De gemeente roept inwoners, ondernemers en anderen op om
defecte lantaarnpalen te melden, zodat deze meegenomen kunnen worden in
de herstelronde.
Als een lantaarnpaal niet brandt, kan dat gemeld worden bij de Bel- en
Herstellijn, telefoon (0344) 637 555 of e-mail belherstel@tiel.nl. De
melding kan ook 24 uur per dag digitaal gedaan worden via gedaan worden
via deze site. Op iedere lantaarnpaal zit een gele sticker. Daarop
staan de straatnaam en het nummer van de lantaarnpaal. Dit nummer moet
doorgegeven worden bij de melding. Alleen dan kan de monteur gericht
aan het werk.
Straatverlichting in de hele straat of een deel van de wijk brandt niet
Deze storingen kunnen ook gemeld worden bij de Bel- en Herstellijn,
maar worden niet opgelost in de herstelrondes in december. Als in een
straat of meerdere straten alle lantaarnpalen niet branden, is er
waarschijnlijk iets mis met een zekering in een transformatorhuisje of
er is een breuk in de kabel in de grond. De gemeente is geen eigenaar
van het net, maar heeft een transportovereenkomst met Liander. Hierin
staat dat een storing zo snel als mogelijk is, wordt opgelost. Hieraan
is geen termijn gekoppeld. De gemeente geeft de storing door aan
Liander met het verzoek deze op te lossen. Meer informatie hierover is
te vinden op de pagina 'Storing openbare verlichting'. Op de pagina van
de Bel en Herstellijn staat deze procedure uitgebreid omschreven.