Stichting Blik op Werk
Kleintjes doen het beter dan grote
Tevredenheid over kleinere re-integratiebedrijven met Keurmerk hoog
Uit onderzoek naar deze dienstverlening door Stichting Blik op Werk
blijkt dat over het verloop van 2009 naar 2011 cliënten en
opdrachtgevers meer tevreden zijn over kleinere dienstverleners. Dit
zijn organisaties die jaarlijks een kleiner (1 tot 250) aantal
trajecten uitvoeren in verhouding tot dienstverleners die jaarlijks
duizenden trajecten uitvoeren. Daarnaast sluiten de kleinere
dienstverleners hun trajecten vaker succesvol af. De onderzochte
dienstverleners zijn re-integratiebedrijven, arbodienstverleners,
jobcoaches, outplacementbedrijven en opleidingsinstituten.
Stichting Blik op Werk heeft dit onderzoek uitgevoerd met het doel de
kwaliteit van de dienstverlening te vergroten. Het onderzoek maakt
inzichtelijk welke elementen van de dienstverlening belangrijk zijn
voor het verhogen van de cliënt- en opdrachtgevertevredenheid.
Daarnaast maakt het inzichtelijk welke elementen de kans op het slagen
van trajecten verhogen en welke elementen de cliënten dichter bij de
arbeidsmarkt brengen.
Op 1 december tijdens het Blik op Werk Congres `Fit to Work' zal het
onderzoek worden gepresenteerd. Het congres `Fit to Work' gaat over
inzetbaarheid, re-integratie, vitaliteit en gezond werken. De dag kent
een divers programma met ondermeer een symposium dat zal gaan over de
te verwachten arbeidskrapte, de veranderingen in de sociale zekerheid
en de uitdagingen en kansen die hier liggen voor onder andere
werkgevers, sociale diensten en re-integratiebedrijven. Sprekers als
René Paas (voorzitter Divosa), Ton Wilthagen (hoogleraar Arbeidsmarkt
Universiteit van Tilburg) en Marco Florijn (wethouder Sociale Zaken
Gemeente Rotterdam) zullen hun visie delen.
Stichting Blik op Werk toetst de kwaliteit van ruim 650 organisaties
die de inzetbaarheid van werknemers en werkzoekenden verbeteren. Met
het Blik op Werk Keurmerk bewijzen organisaties hun kwaliteit. Het
vergroten van duurzame inzetbaarheid, maatschappelijke participatie,
begeleiding naar werk of arbogerelateerde dienstverlening zijn
voorbeelden van diensten die binnen het Keurmerk worden getoetst.
Op www.blikopwerk.nl is te zien welke dienstverleners over het Keurmerk
beschikken. Ook zijn daar de tevredenheidscijfers te vinden. Klanten
kunnen deze gegevens gebruiken om een geschikte dienstverlener te
kiezen.
Op www.blikopwerkcongres.nl is het programma van het Congres `Fit to
Work' te vinden en is aanmelding voor het congres mogelijk.
Meer informatie
0900-BLIKOPWERK (0900-25 45 679, EUR 0,10 pm) email