Mobiliteitsbeleid kan zonder WGR-plusregio
22 november 2011
Het verdwijnen van de Stadsregio's Arnhem-Nijmegen en Twente biedt de
provincies de kans om efficiënter en effectiever te opereren op het
gebied van verkeer en vervoer. Dat schrijven de gedeputeerden Jan
Markink van de provincie Gelderland en Gerrit Jan Kok van de provincie
Overijssel in een ingezonden artikel in Binnenlands Bestuur.
'Op een relatief klein grondgebied houden zich nu vier autoriteiten
bezig met het openbaar vervoer en mobiliteit: twee provincies en de
Stadsregio's Arnhem-Nijmegen en Twente. Door de bevoegdheid bij de
provincies neer te leggen voorkom je bestuurlijke drukte en is
integraal werken mogelijk. Provincies zijn namelijk verantwoordelijk
voor het totale ruimtelijke domein. Mobiliteit is daarin een
belangrijke voorwaarde voor een duurzame en economische krachtige
ontwikkeling van het hele provinciale grondgebied', zo schrijven
Markink en Kok.
Binnenlands Bestuur
Lees het volledige artikel 'Mobiliteitsbeleid kan zonder
WGR-plusregio's' in de online-versie van Binnenlands Bestuur van 21
november.
Provincie Overijssel