PostNL Checkout: online koper kiest zelf tijd en plek van bezorging
Persbericht van PostNL
Met uitgebreide bezorgkeuzes en overzicht over online bestellingen
speelt PostNL in op de belangrijkste wensen van online kopers.
Keuze en gemak voor online kopers
Met de integratie van PostNL Checkout in het bestelproces, bieden
webwinkeliers online kopers keuze in de bezorging. Kopers kiezen voor
een dag, waarbij ook het tijdvak vermeld wordt waarop zij de
pakketbezorger kunnen verwachten. Ook kiest de online shopper zelf op
welke locatie het pakket bezorgd moet worden. Dit kan zowel thuis, op
het werk, bij de buren of op ieder ander adres in Nederland zijn, maar
ook direct bij één van de PostNL Postkantoren.
Daarnaast hoeven nieuwe klanten geen gegevens meer in te vullen. Iedere
online koper maakt eenmalig een profiel aan op mijnpakket.nl waarin zij
alle bestel- en bezorgvoorkeuren invullen. Door gebruik te maken van de
PostNL Checkout worden deze persoonlijke voorkeuren van de online koper
gekoppeld en zijn deze zichtbaar tijdens het bestelproces. De
verwachting is dat dit leidt tot minder navragen, meer tevreden klanten
en een hogere omzet voor de webwinkelier.
PostNL Checkout is nu beschikbaar voor elke webwinkelier. Ook is voor
de webwinkels die gebruik maken van de webwinkelsoftware van mijnWinkel
reeds een koppeling met PostNL Checkout gerealiseerd. Zij kunnen PostNL
Checkout direct door PostNL laten activeren. De eerste webwinkels die
PostNL Checkout gebruiken staan op
https://mijnpakket.postnl.nl/WebShopInfo
"Met deze ontwikkelingen speelt PostNL in op de wensen van online
kopers en webwinkeliers om meer keuze en invloed te hebben op de
bezorging van online aankopen", zegt Gerrit Mastenbroek, algemeen
directeur PostNL Pakketten.
Over PostNL
PostNL verwerkt op jaarbasis zo'n 8,8 miljard geadresseerde poststukken
(waarvan 100 miljoen pakketten) met meer dan 88 miljoen bestemmingen in
de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL is in de
eerste plaats actief op het gebied van post, pakketten en e-commerce.
Daarnaast biedt de onderneming ook diensten aan op het gebied van data-
en documentmanagement, direct marketing en fulfillment. PostNL heeft in
totaal zo'n 77.000 mensen in dienst. In 2010 bedroeg de omzet van
PostNL bijna 4,3 miljard euro.
Links:
http://www.postnl.com
Razende Robot Reporter