Succesvolle 25e kennismatch Kennisbruggen bij Hogeschool InHolland
Jongeren staan open voor een âslow coffeeâ beleving. Dat concludeerde
een team van drie studenten van InHolland na aanleiding van hun
onderzoek voor BunBun Coffee. Claudia da Silva, een van de studenten
adviseerde een âbig yesâ voor de Koffiebox. Daarmee zagen de
ondernemers van deze 25e kennismatch van Kennisbruggen, hun vermoedens
bevestigd.
De theedoos met daarin verschillende soorten thee is een vertrouwd
gezicht in Nederland. Nu is de tijd rijp voor de koffiebox, zegt het
onderzoeksteam van hogeschool Inholland. Voor hun minor International
Business & Finance, onderzochten ze de acceptatie van de koffiebox
onder leeftijdgenoten tussen 18 en 28 jaar. Deze oordeelden positief
over dit nieuwe concept. Vooral het feit dat je als klant zelf je aroma
kunt kiezen en dat de koffie fairtrade is, maakt dat jongeren deze
koffiebeleving graag willen uitproberen.
QR-code
Een opvallend feit uit het onderzoek was dat het voor de marketing
belangrijk is om een QR-code toe te voegen. Jongeren blijken
geïnteresseerd en nieuwsgierig te zijn naar het fairtrade
kwaliteitskenmerk van deze koffie en willen weten waar de koffie
vandaan komt en hoe die gemaakt wordt. Door de code te scannen komen ze
direct op de site waar deze informatie staat.
Trendy
De ondernemers waren zeer tevreden over het onderzoek en met de
uitkomsten. Ze hopen de koffiebox begin 2012 op de markt te kunnen
brengen. Hiervoor worden nu een select aantal trendy koffiebars en
restaurants benaderd . Als het nieuwe product aanslaat, willen ze het
uitrollen in Nederland en Europa. Ze hebben gekozen voor de
toepasselijke naam BunBun, vernoemd naar de eerste koffiebonen en
Ethiopië.
Kennisbruggen, een belangrijke stap
Studenten die een opdracht voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) doen,
weten dat de ondernemer hun ideeën vertaalt naar een innovatief
product of proces. Korte lijntjes met snelle resultaten is het credo
van deze bedrijven. Kennisbruggen is een gezamenlijk project van
Syntens en de Kennisalliantie dat gesubsidieerd wordt door de Europese
Commissie. Kennisbruggen verbindt studenten met het MKB voor nieuwe
kennis en innovatie. Meer informatie: www.kennisbruggen.nl
De koffiebox met de toepasselijke naam BunBun,
vernoemd naar de eerste koffiebonen en Ethiopië.Â
Syntens