Gemeentepenning voor de heer Boelen
bloemlogo zoetermeer
De heer mr. M.J.J.M. Boelen heeft donderdag 16 november de
gemeentepenning ontvangen uit handen van burgemeester Waaijer. Hij
bedankte Boelen voor zijn enorme inzet, tijdens een diner ter
gelegenheid van zijn afscheid als voorzitter van de Zoetermeerse
Ombudscommissie.
De heer mr. M.J.J.M. Boelen is bijna tien jaar lang zeer actief geweest
voor de Zoetermeerse Ombudscommissie. Eerst als lid, toen als
vicevoorzitter en sinds 2007 als voorzitter.
De Zoetermeerse Ombudscommissie behandelt klachten van burgers over
gedragingen van ambtenaren en bestuursorganen. Klachten worden eerst
via de interne klachtenprocedure behandeld. Als burgers het niet eens
zijn met de afhandeling van hun klacht, kunnen zij terecht bij de
Zoetermeerse Ombudscommissie.
Ongevraagd advies
De voorzitter van de Ombudscommissie beoordeelt de klacht en kijkt of
er een hoorzitting gehouden kan worden. In een hoorzitting kunnen de
klager en (de vertegenwoordiger van) degene over wie geklaagd wordt hun
verhaal doen. De leden van de Ombudscommissie beoordelen, onder leiding
van de voorzitter, de klacht en adviseren het bestuursorgaan over hoe
de klacht af te handelen. De Zoetermeerse Ombudscommissie kan het
bestuursorgaan ook ongevraagd van advies voorzien. Door de inzet van de
heer Boelen, samen met andere leden van de Zoetermeerse
Ombudscommissie, worden tot op de dag van vandaag de belangen van de
Zoetermeerse burgers op een professionele wijze behartigd.
Nationale Ombudsman
Onlangs heeft de gemeenteraad besloten de Zoetermeerse Ombudscommissie
per 31 december 2011 op te heffen en over te gaan naar de Nationale
Ombudsman.
Het college van B en W is de voorzitter en de leden van de
Ombudscommissie dankbaar voor het vele goede werk dat zij verricht
hebben.
Gemeente Zoetermeer