Blauw Research
Genomineerden Gouden Spreekbuis Distributie
17 november 2011 door Blauw Research
De woningmarkt zit nog steeds op slot en de overheid houdt zich meer
bezig met de regelgeving dan ooit. Het aanbod aan huizen blijft stijgen
en de huizenprijzen dalen en toch worden er minder woningen verkocht
dan een jaar geleden. Belangrijk voor hypotheekadviesorganisaties dus
om zich goed te profileren en een voorkeurspositie bij het dalende
aandeel potentiële en recente afsluiters te bewerkstelligen. De Gouden
Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research,
wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die in 2011 de beste
ontwikkeling heeft doorgemaakt.
De genomineerden zijn (in willekeurige volgorde): Rabobank, ABN AMRO en
De Hypotheekshop. Voor alle drie geldt dat zij zich goed hebben weten
te ontwikkelingen ofwel stand hebben weten te houden in een jaar waarin
er veel minder hypotheken zijn afgesloten dan een jaar geleden.
De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011. Dit
onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekadviesorganisaties onder
potentiële -en recente afsluiters. Zes meetpunten uit het onderzoek
zijn meegenomen in de berekening:
o (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
o (Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
o (Ontwikkeling van) waardering
o (Ontwikkeling van) imago
o (Ontwikkeling van) overweging
o (Ontwikkeling van) absolute voorkeur
Op dinsdag 13 december is het jaarlijkse Hypotheekseminar in De Glazen
Ruimte in Maarssen. Tijdens dit seminar vindt de uitreiking plaats van
Gouden Spreekbuis Distributie 2011, Gouden Spreekbuis Verstrekkers 2011
en de Performance Award Verstrekkers 2011. Wilt u hierbij aanwezig zijn
dan kunt u contact opnemen met Caroline Nevens van Blauw Research
(010-4000900).