LeasePlan biedt leaserijders nieuwe 24-uursservice via Mijn Leaseauto

Persbericht van LeasePlan Nederland N.V.

Leaserijders kunnen bij LeasePlan voortaan al hun zaken online regelen via Mijn Leaseauto op www.leaseplan.nl. Overal, en 24 uur per dag. Het is voor het eerst dat leaserijders online zelf volledig inzicht krijgen in de administratie rond hun leaseauto en hun zaken ook direct kunnen regelen. De website maakt rijgedrag inzichtelijk, toont hun schadehistorie en het brandstofverbruik. De speciale portal maakt ook het onderhoud van de leaseauto voortaan gemakkelijker: zo krijgt de leaserijder voortaan automatisch een herinnering als het tijd is voor de (winter)bandenwissel. Ook kan de berijder na een onderhoudsbeurt de dienstverlening van de leverancier beoordelen.

Door leaserijders online inzage te geven in de gehele administratie rond de auto van de zaak wil LeasePlan haar klanten bewuster maken van hun rijgedrag, verbruik en kosten. Uit ervaring weet de leasemaatschappij dat deze bewustwording bijdraagt aan een positieve verandering van het gedrag.

Bekeuring vergeten te betalen voortaan verleden tijd Na het aanvragen van een eigen account krijgen leaserijders direct toegang tot hun eigen dashboard. Via dit dashboard kunnen zij al hun administratieve zaken snel en direct zelf regelen: van het indienen van schademeldingen en betalen van bekeuringen tot aan het wijzigen van contactgegevens of het aanvragen van een nieuwe auto. Daarnaast is het mogelijk online een internationaal verzekeringsbewijs, de Groene kaart, aan te vragen voor een bezoek aan het buitenland. Maar ook het aanvragen van een nieuwe tankpas behoort tot de mogelijkheden. Verder kunnen klachten en suggesties online worden gemeld.

"Bij de ontwikkeling van Mijn Leaseauto stond het gemak van de gebruiker voorop. We willen leasen echt makkelijker maken, voor iedere individuele klant," aldus Erik Staat, marketingdirecteur van LeasePlan Nederland. "Onze leaserijders hebben nu de mogelijkheid om volledig digitaal zaken te doen met LeasePlan, waardoor er geen sprake meer is van papieren rompslomp. Zo is de schriftelijke bekeuring voortaan verleden tijd. Klanten krijgen een online melding en kunnen de bekeuring direct betalen via onze iDEAL-toepassing. En bij een eventueel bezwaar is een kant-en-klaar bezwaarschrift beschikbaar."

Ruim 20.000 leaserijders van LeasePlan hebben al hun weg gevonden naar Mijn Leaseauto. Nieuwe gebruikers kunnen zich via www.leaseplan.nl direct registreren en toegang krijgen tot hun eigen mijn-omgeving.

*

Links:
http://www.leaseplan.nl

Noot voor redacties


LeasePlan Nederland N.V.

Noot voor de red actie,

Razende Robot Reporter