LeasePlan biedt leaserijders nieuwe 24-uursservice via Mijn Leaseauto
Persbericht van LeasePlan Nederland N.V.
Leaserijders kunnen bij LeasePlan voortaan al hun zaken online regelen
via Mijn Leaseauto op www.leaseplan.nl. Overal, en 24 uur per dag. Het
is voor het eerst dat leaserijders online zelf volledig inzicht krijgen
in de administratie rond hun leaseauto en hun zaken ook direct kunnen
regelen. De website maakt rijgedrag inzichtelijk, toont hun
schadehistorie en het brandstofverbruik. De speciale portal maakt ook
het onderhoud van de leaseauto voortaan gemakkelijker: zo krijgt de
leaserijder voortaan automatisch een herinnering als het tijd is voor
de (winter)bandenwissel. Ook kan de berijder na een onderhoudsbeurt de
dienstverlening van de leverancier beoordelen.
Door leaserijders online inzage te geven in de gehele administratie
rond de auto van de zaak wil LeasePlan haar klanten bewuster maken van
hun rijgedrag, verbruik en kosten. Uit ervaring weet de
leasemaatschappij dat deze bewustwording bijdraagt aan een positieve
verandering van het gedrag.
Bekeuring vergeten te betalen voortaan verleden tijd
Na het aanvragen van een eigen account krijgen leaserijders direct
toegang tot hun eigen dashboard. Via dit dashboard kunnen zij al hun
administratieve zaken snel en direct zelf regelen: van het indienen van
schademeldingen en betalen van bekeuringen tot aan het wijzigen van
contactgegevens of het aanvragen van een nieuwe auto. Daarnaast is het
mogelijk online een internationaal verzekeringsbewijs, de Groene kaart,
aan te vragen voor een bezoek aan het buitenland. Maar ook het
aanvragen van een nieuwe tankpas behoort tot de mogelijkheden. Verder
kunnen klachten en suggesties online worden gemeld.
"Bij de ontwikkeling van Mijn Leaseauto stond het gemak van de
gebruiker voorop. We willen leasen echt makkelijker maken, voor iedere
individuele klant," aldus Erik Staat, marketingdirecteur van LeasePlan
Nederland. "Onze leaserijders hebben nu de mogelijkheid om volledig
digitaal zaken te doen met LeasePlan, waardoor er geen sprake meer is
van papieren rompslomp. Zo is de schriftelijke bekeuring voortaan
verleden tijd. Klanten krijgen een online melding en kunnen de
bekeuring direct betalen via onze iDEAL-toepassing. En bij een
eventueel bezwaar is een kant-en-klaar bezwaarschrift beschikbaar."
Ruim 20.000 leaserijders van LeasePlan hebben al hun weg gevonden naar
Mijn Leaseauto. Nieuwe gebruikers kunnen zich via www.leaseplan.nl
direct registreren en toegang krijgen tot hun eigen mijn-omgeving.
*
Links:
http://www.leaseplan.nl
Noot voor redacties
LeasePlan Nederland N.V.
Noot voor de red
actie,
Razende Robot Reporter