Marketing innovatie: instant response op actualiteit via social media
Persbericht van Everybody Likes Penguins
Marketing innovatie: Instant Response Service haakt binnen 4 uur in op
actualiteit via social media.
Reclamebureau Everybody Likes Penguins lanceert 17 november een nieuw
type dienstverlening: Instant Response Service. Bijzondere beelden of
teksten die inhaken op wat leeft onder de mensen, verspreiden zich als
een virus door de online wereld. Deze uitingen geven een andere kijk op
de actualiteit: verrassend, grappig of aangrijpend. Juist door in te
haken op een 'trending topic' kan een boodschap vleugels krijgen.
Marketeers kunnen door deze virale kracht van de actualiteit, directer
én voordeliger met hun doelgroep communiceren.
Wat houdt de Instant Response Service in?
Reclamebureau Everybody Likes Penguins biedt marketeers een bijzondere
samenwerking met het creatieve team. Binnen 4 uur wordt in overleg een
uiting gecreëerd die klaar is om de wereld rond te gaan. Een uiting die
een merk laat surfen op de actualiteit.
Hoe organiseren we de Instant Response Service?
In een intake gesprek vormen we een scherp beeld van de gewenste
doelgroep, de boodschap en de vrijheden en beperkingen. Vervolgens
wordt dagelijks door het creatieve team de actualiteit gemonitord op
kansen. Wanneer een mogelijkheid zich voordoet, wordt direct contact
gelegd met de decision maker bij de opdrachtgever. Na groen licht,
wordt de art en copy binnen 3 uur gecreëerd. Vervolgens wordt het
voorgelegd ter goedkeuring, waarna de uiting via social media wordt
verspreid. Dit gebeurt deels via ingekochte media ruimte en deels via
free publicity. De kracht van de actualiteit neemt het over en vergroot
het bereik.
Wat zijn de kosten?
De kosten voor het intake gesprek bedragen 450 euro. Vervolgens
ontvangt de opdrachtgever een jaar lang minimaal 2 voorstellen per
kwartaal. Na een jaar wordt een evaluatiegesprek ingepland. De prijs
per actie varieert op basis van de benodigde ontwikkelkosten en media
inkoop.
Drie recente voorbeelden
1. Enkele dagen na het overlijden van Steve Jobs ging het volgende
aangrijpende bericht op internet rond: '1 person dies and 100 million
cry, 1 million die and no one cries'. In dit bericht wordt een actueel
thema in een ander perspectief geplaatst, waar giro 555 bijvoorbeeld
aandacht voor een land zou kunnen trekken.
2. Nog recenter is het voorbeeld van de video van LuckyTV over de
Griekse premier Papandreo. Deze video is de wereld rondgegaan op basis
van het inhaken op de actualiteit. Een bedrijf als Lenen.nl zou een
dergelijke uiting als Instant Response actie kunnen inzetten. De
koppeling naar het merk zou prominent aan het einde van de video kunnen
verschijnen of in de vorm van product placement.
3. Afgelopen dinsdag hebben we een Instant Response actie ontwikkeld
voor EditieNL. We hebben voor hen een scoop gemaakt over het geheim
waarom Nederland de voetbalwedstrijd met Duitsland heeft verloren. We
hebben het fotobewijs geleverd dat de man achter het masker niet
Klaas-Jan Huntelaar was, maar de Duitse topvoetballer Mario Gomez. Een
primeur die je graag met je vrienden wilt delen.
Meer informatie over deze innovatieve dienstverlening van reclamebureau
Everybody Likes Penguins is te vinden op www.everybodylikespenguins.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
*
Links:
http://www.everybodylikespenguins.nl/blog/innovatieve-instant-response-
service-haakt-binnen-4-uur-in
Bijlage:
* persbericht instant response servivce 17 novemberpdf
Razende Robot Reporter