Singles wachten maanden met introduceren geliefde
ROTTERDAM, 20111113 -- Wie nu nog een nieuwe geliefde wil gaan zoeken om aan te schuiven bij het familie-kerstdiner, moet opschieten. Uit onderzoek van de datingsites Match4me.nl en 50plusmatch.nl onder ongeveer tweeduizend deelnemers blijkt dat singles hun nieuwe liefde meestal pas na twee maanden introduceren bij naaste familie en vrienden. Voor wie een intiem diner voor twee wil organiseren, is er nog wel tijd.
Positief gestemd
‘Men is positief gestemd,’ ziet eigenaar John Meuffels van de sites. ‘Meer dan de helft van de leden sluit niet uit dat ze het kerstdiner met hun nieuwe geliefde zullen genieten. Er zijn dus ook al heel wat kansrijke contacten ontstaan.’ De meeste leden verwachten dat ze het kerstdiner in eigen huis (en dus niet bij hun nieuwe geliefde thuis) zullen nuttigen. Overigens wordt niet Kerst, maar de jaarwisseling door de meeste respondenten aangeduid als het meest intieme moment van december.
Serieuze zaak
‘Het zoeken naar een nieuwe liefde is een leuke en serieuze zaak’, zegt Meuffels. ‘Dat zie je ook aan het feit dat verreweg de meeste mensen aangeven dat ze hun nieuwe geliefde niet na de eerste date mee naar huis zullen nemen.’ Als het heel goed klikt, kiezen de meeste singles voor een ontmoeting thuis na maximaal drie dates buitenshuis. De introductie van de nieuwe liefde gebeurt in de meeste gevallen na ongeveer twee maanden, zowel bij vrienden als bij naaste familie.
Your Place or mine?
Leden van de datingsite Match4me geven aan dat ze eerder bij de ander naar huis zullen gaan, dan dat ze de ander bij zichzelf zullen uitnodigen. Op dezelfde manier geven ze de voorkeur aan eerder meegaan naar familie en vrienden van hun nieuwe partner, dan dat ze deze partner introduceren in hun eigen vriendenkring.
Over het onderzoek
Aan dit onderzoek deden circa 2000 leden mee van de datingsites Match4me.nl en 50plusmatch.nl. Ze vulden online een anonieme vragenlijst in.
Over Match4me.nl en 50plusmatch.nl
De websites Match4me.nl en 50plusmatch.nl maken deel uit van het bedrijf Matchmedia BV. Matchmedia BV bestaat tien jaar actief, en is nu actief in de scandinavische landen, België en Nederland. Ondanks het internationale karakter van MatchMedia BV ligt de focus altijd op de nationale markt, en doelgroepgericht werken geldt daarbij als norm.