MODE MARCHÉ: hop-‘n-supershop till you drop
Meer dan 50 designers op zaterdag 12 november in Museum Boijmans Van Beuningen én Arminius
ROTTERDAM, 20111101 -- De meest creatieve stock sample sale van Nederland, Mode Marché, zal op zaterdag 12 november wederom plaatsvinden in het centrum van Rotterdam. Deze keer geen supershopping op één locatie, maar op twee. Het onafhankelijke initiatief van Iconique Fashion Magazine en Stylevation Army strijkt deze keer neer in zowel Museum Boijmans Van Beuningen als in Arminius met meer dan 50 ontwerpers en winkels.
Tijdens de inspirerende shoppingmiddag ontdekken bezoekers een unieke mix van meer dan 50 nieuwe talenten en gevestigde namen die door de organisatie met veel zorg is samengesteld; niet op een catwalk of achter glas, deze ontwerpen kun jij gewoon mee naar huis nemen. Mode Marché biedt een uniek overzicht van Nederlandse ontwerpers voor allen die wat anders willen dan het standaard aanbod. Naast vaste deelnemers als Daisy Kroon, Mada van Gaans, Madé, Vlieger&Vandam, Charlotte Wooning, Martine Viergever en VanDijk zijn er ook vele nieuwkomers als: The Furansu, Hartog&Henneman, Les Néréides, Dante 6 en Sketch. Niet alleen voor de vrouwelijke mode fans, ook Monsieur Mode Marché zal deze editie nog meer keuze bieden voor de man bij onder andere Jeroen van Tuyl, Herschel Supply, l’École National, Non by Kim, Gorilli Concept Store en Supreme Being.
Mode Marché streeft er naar topstukken te bieden voor topprijzen, niet voor niks verdienen zij een museale omgeving in de Richard Serrazaal van Museum Boijmans Van Beuningen; hét museum in Nederland waar nationaal en internationaal ontwerptalent een podium heeft. Binnen het programma ‘Design in Boijmans’ vinden dit najaar twee grote designtentoonstellingen en een interventie plaats. De huidige tentoonstelling ‘Nieuwe energie in design en kunst’ toont ongewone en inventieve oplossingen rondom het begrip duurzaamheid. In 2012 presenteert het museum de nieuwe opstelling van de collectie vormgeving en een serie actuele designpresentaties. Tijdens Mode Marché kun je uitrusten en films kijken in het net van Pipilotti Rist of jezelf bekijken in de oneindige spiegelkamer van de Japanse kunstenares Yayoi Kusama. Met het Mode Marché ticket ontvang je tot eind van het jaar eenmalig €2,50 korting op de entreeprijs en 5% korting op de museumwinkel, gevuld met mooie designspullen.
Omdat de organisatie er naar streeft nog meer ontwerpers een podium te kunnen bieden, zal Mode Marché ook plaatsvinden in het tegenover gelegen Arminius; dé plek waar zij ooit begon. De monumentale kerk is nu, vijf jaar later, later wederom omgedoopt tot ‘the church of fashion’. Kortom: “hop-‘n-shop till you drop” op twee bijzondere locaties op de culturele as van Rotterdam.
Mode Marché heeft het begrip stock sample sale een nieuwe, maar stijlvolle impuls gegeven: supershopping voor leuke prijzen bij Nederlands modetalent. Sinds haar eerste editie in september 2006 is Mode Marché uitgegroeid tot dé stock sample sale van Nederland. Dit bruisende publieksevenement heeft een laagdrempelig maar stijlvol karakter, waarbij jonge en gevestigde modeontwerpers hun kleding, accessoires, stoffen en monstercollecties kunnen verkopen aan hun liefhebbers.
Het grote aanbod op Mode Marché maakt menig fashionista hongerig. Om niks te missen en de eerste keuze te hebben, is er het VIP Shopping Hour. Bezoekers met een kaartje voor het VIP Shopping Hour kunnen een uur eerder rondstruinen en hebben de eerste keuze. Bovendien maken VIP Shoppers kans op één van de Supergoeie Goodiebags vol met designer items.
Mode Marché is een onafhankelijk initiatief van Rotterdammers Esme de Smit (Stylevation Army, SHPPR) en Joost van Gorsel (Iconique Fashion Magazine), beiden zijn al vele jaren werkzaam in de (inter)nationale mode-industrie.
www.mode-marche.com
MODE MARCHÉ 9.5 | ZATERDAG 12 NOVEMBER 2011
12:00u tot 13:00u VIP Shopping Hour, €7,50 VVK bij SHPPR Rotterdam
13:00u tot 17:00u: toegang €2,00 aan de deur
LOCATIES
Museum Boijmans Van Beuningen
Museumpark 18-20
3015 CX Rotterdam
Arminius
Museumpark 3
3015 CB Rotterdam
Iconique Fashion Magazine werd in 2000 opgericht door Joost van Gorsel en hij was daarmee een pionier van online mode magazines. Inmiddels is het magazine uitgegroeid tot een internationaal geprezen, online podium voor mode en kunst (www.iconique.com). Daarnaast biedt Iconique creatieve (grafische) oplossingen en advies gericht op de mode- en luxe-industrie (www.iconique-studio.com).
Stylevation Army is een stylingbureau gericht op vormgeving en productie van modeshoots, modeshows, commercials en evenementen. Daarnaast houdt het bureau zich bezig met het positioneren van ontwerpers en kledingmerken op de modemarkt (www.stylevationarmy.com). Stylevation Army is in 2005 opgericht door Esme de Smit. Sinds januari 2007 is zij mede-eigenaar van SHPPR (www.shopperrotterdam.nl).