Vebego
Vebego dochter Tence stopt met uitzenden
11 Nov 2011 - Tence is lang een uitzendbureau geweest. Maar
uiteindelijk voelde het bedrijf zich niet meer thuis onder die noemer.
Want steeds moest Tence opboksen tegen het negatieve imago van een
uitzendbureau. En daarin willen ze zich onderscheiden. Door te kiezen
voor een andere benadering en een andere naam, namelijk Tence
Inzetbureau. Naast een nieuwe naam, krijgt Tence ook een nieuw
uiterlijk.
Wat is een inzetbureau?
Een inzetbureau zet zich af tegen de ingesleten waarden en normen van
de uitzend-branche. Dus geen vrijblijvendheid meer in contracten met
klanten en ook niet met 5 leveranciers bij één klant en uiteindelijk
toch nog te weinig mensen aan de lopende band. "Tence doet het goed of
we doen het niet. Dus 100% leverings-garantie, iedereen op contract in
2020 en onze ervaringen inzetten voor slimme oplossingen bij klanten,
aldus Butz, directeur van Tence Inzetbureau. "We verdiepen ons in de
verwachtingen, ambities en wensen van de klant en de flexcollega.
Alleen op die manier kunnen we ons voor 100% inzetten en hun ambities
(mede) waar maken."
Wat wordt er anders?
Een nieuwe naam betekent niet dat alles per direct anders wordt. Het is
een signaal naar de markt dat Tence goed gekeken heeft naar de rol die
een `uitzendbureau' heeft. Een rol die als vaak onbetrouwbaar wordt
beschouwd. Butz: "Tien uitzend-krachten vragen en er zes krijgen is, is
niet ongebruikelijk in de uitzendbranche. Het is te gek voor woorden
maar wel de realiteit." Het inzetten van flexcollega's is stap één.
Daarna kijkt Tence verder; hoe kunnen ze structureel anders omgaan met
de vraag. Daarbij kijkt Tence niet alleen naar de eigen processen maar
juist ook naar de processen bij de klant.
En de uitzendkrachten?
Tence kiest ervoor om zijn uitzendkrachten, flexcollega's te noemen.
Deze naam doet in hun ogen meer recht aan de rol die de flexcollega
vervult. Ook zij, zijn heel belangrijk in de keten van de klant. Een
ogenschijnlijk kleine rol, bijvoorbeeld het ophalen van afval, heeft
grote gevolgen als niemand het doet. Dit zie je ook terug in de nieuwe
communicatie. Op posters zie je trotse flexcollega's van Tence waarbij
hun rol in de keten duidelijk wordt.
Nieuw logo
Tence krijgt ook een heel nieuw gezicht waaronder een nieuw logo. Met
dit logo wordt duidelijk dat Tence onderdeel is van Vebego, een
internationaal dienstverlenend familiebedrijf. De payoff en de
huisstijl veranderen ook. De payoff wordt `met goed gevolg'. Dit geeft
aan dat Tence samen met de flexcollega's een betrouwbare schakel wil
zijn in de keten van de klant. Hoe beter Tence dit doet, hoe beter het
gevolg. Voor de huisstijl heef Tence gekozen voor de frisse kleuren
blauw en limegroen.