Online klantenservice Vodafone 24/7 beschikbaar via sociale media
Persbericht van Vodafone Libertel NV
Amsterdam, 10 november 2011 - Vanaf vandaag is de Vodafone 24/7 Web
Crew vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via de
belangrijkste sociale media platformen Facebook, Twitter en Hyves.
Klanten kunnen zo op ieder gewenst moment in contact komen met een
medewerker van de klantenservice. De 24/7 Web Crew maakt deel uit van
de Smartphone Crew, die vorige week werd geïntroduceerd. De Smartphone
Crew bestaat uit 140 nieuw geworven medewerkers die bij de
verschillende klantcontactpunten worden ingezet, zoals het webcare
team, de telefonische klantenservice en op de winkelvloer. Het 24/7
toegankelijk maken van de online klantenservice maakt onderdeel uit van
een reeks initiatieven ter verbetering van de klantervaring via de
verschillende klantcontactpunten bij Vodafone.
Klanten zijn vierentwintig uur per dag online met hun smartphones.
Daarbij maken ze veel gebruik van sociale media. Met het verruimen van
de 'openingstijden' van de 24/7 Web Crew komt Vodafone tegemoet aan de
wens van veel klanten om ondersteuning te krijgen op het moment dat het
hen uitkomt. Door dag en nacht klaar te staan kan de 24/7 Web Crew ook
klanten helpen die bijvoorbeeld nachtdiensten draaien en daardoor 's
avonds of 's nachts hulp nodig hebben. Ook klanten die in het
buitenland verblijven en te maken hebben met tijdsverschil, kunnen baat
hebben bij een verruiming van de bereikbaarheid van servicemedewerkers.
Sociale media zijn heel belangrijk voor Vodafone, omdat klanten daar
steeds meer gebruik van maken. Ze vormen dan ook een laagdrempelige en
snelle manier om contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone is
al geruime tijd aanwezig op Facebook, Twitter, Hyves en YouTube. In
september is Vodafone uitgeroepen tot het "meest actieve merk op social
media" (Social Media Monitor 4). Klanten kunnen via deze verschillende
sociale media al hun vragen stellen. Ook worden volgers via social
media geïnformeerd over tips en trucs over producten en diensten.
Peter Doveren, Directeur Klantenservice bij Vodafone: "Het feit dat we
vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week, klaar staan met onze
24/7 Web Crew via Twitter, Facebook en Hyves is uniek in de telecom
markt. Maar dat is niet de reden waarom we hier voor kiezen. We willen
onze klantenservice nog toegankelijker maken door op ieder gewenst
klaar te staan voor vragen van klanten. De snelheid van sociale media
is hier een uitstekend medium voor. Met wat extra koffie voor tijdens
de nachtelijke uurtjes gaan onze 24/7 Web Crew medewerkers met veel
enthousiasme van start."
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Indien u geen persberichten meer wilt ontvangen van Vodafone, klik
hier.
Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in
Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft ruim 5,3
miljoen klanten per 31 september 2011. De hoofdkantoren zijn gevestigd
in Amsterdam, Maastricht en Eindhoven. Vodafone Nederland maakt deel
uit van Vodafone Group, in omzet 's werelds meest vooraanstaande
internationale mobiele telecommunicatiegroep, met circa 391 miljoen
klanten per 31 september 2011. Vodafone heeft momenteel deelnemingen in
aandelenkapitalen in meer dan 30 landen verspreid over vijf continenten
en circa 40 partnernetwerken wereldwijd. Voor meer informatie, ga naar
www.vodafone.nl en www.vodafone.com.
*
Noot voor redacties
Vodafone Libertel NV
Noot voor de red
actie,
Razende Robot Reporter