Online klantenservice Vodafone 24/7 beschikbaar via sociale media

Persbericht van Vodafone Libertel NV

Amsterdam, 10 november 2011 - Vanaf vandaag is de Vodafone 24/7 Web Crew vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via de belangrijkste sociale media platformen Facebook, Twitter en Hyves. Klanten kunnen zo op ieder gewenst moment in contact komen met een medewerker van de klantenservice. De 24/7 Web Crew maakt deel uit van de Smartphone Crew, die vorige week werd geïntroduceerd. De Smartphone Crew bestaat uit 140 nieuw geworven medewerkers die bij de verschillende klantcontactpunten worden ingezet, zoals het webcare team, de telefonische klantenservice en op de winkelvloer. Het 24/7 toegankelijk maken van de online klantenservice maakt onderdeel uit van een reeks initiatieven ter verbetering van de klantervaring via de verschillende klantcontactpunten bij Vodafone.

Klanten zijn vierentwintig uur per dag online met hun smartphones. Daarbij maken ze veel gebruik van sociale media. Met het verruimen van de 'openingstijden' van de 24/7 Web Crew komt Vodafone tegemoet aan de wens van veel klanten om ondersteuning te krijgen op het moment dat het hen uitkomt. Door dag en nacht klaar te staan kan de 24/7 Web Crew ook klanten helpen die bijvoorbeeld nachtdiensten draaien en daardoor 's avonds of 's nachts hulp nodig hebben. Ook klanten die in het buitenland verblijven en te maken hebben met tijdsverschil, kunnen baat hebben bij een verruiming van de bereikbaarheid van servicemedewerkers.

Sociale media zijn heel belangrijk voor Vodafone, omdat klanten daar steeds meer gebruik van maken. Ze vormen dan ook een laagdrempelige en snelle manier om contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone is al geruime tijd aanwezig op Facebook, Twitter, Hyves en YouTube. In september is Vodafone uitgeroepen tot het "meest actieve merk op social media" (Social Media Monitor 4). Klanten kunnen via deze verschillende sociale media al hun vragen stellen. Ook worden volgers via social media geïnformeerd over tips en trucs over producten en diensten.

Peter Doveren, Directeur Klantenservice bij Vodafone: "Het feit dat we vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week, klaar staan met onze 24/7 Web Crew via Twitter, Facebook en Hyves is uniek in de telecom markt. Maar dat is niet de reden waarom we hier voor kiezen. We willen onze klantenservice nog toegankelijker maken door op ieder gewenst klaar te staan voor vragen van klanten. De snelheid van sociale media is hier een uitstekend medium voor. Met wat extra koffie voor tijdens de nachtelijke uurtjes gaan onze 24/7 Web Crew medewerkers met veel enthousiasme van start."

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Indien u geen persberichten meer wilt ontvangen van Vodafone, klik hier.

Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft ruim 5,3 miljoen klanten per 31 september 2011. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Amsterdam, Maastricht en Eindhoven. Vodafone Nederland maakt deel uit van Vodafone Group, in omzet 's werelds meest vooraanstaande internationale mobiele telecommunicatiegroep, met circa 391 miljoen klanten per 31 september 2011. Vodafone heeft momenteel deelnemingen in aandelenkapitalen in meer dan 30 landen verspreid over vijf continenten en circa 40 partnernetwerken wereldwijd. Voor meer informatie, ga naar www.vodafone.nl en www.vodafone.com.

*


Noot voor redacties


Vodafone Libertel NV

Noot voor de red actie,

Razende Robot Reporter