Ingezonden persbericht


Recordopbrengst van 10 miljoen euro voor Kinderpostzegelactie 2011


· Magische grens bereikt dankzij overweldigende inzet schoolkinderen voor kwetsbare kinderen
· Vanaf 9 november bezorgen kinderen bestelde kinderpostzegels en kaarten aan huis

Amsterdam, 8 november 2011 - Met een recordopbrengst van 10 miljoen euro hebben kinderen uit groep 7 en 8 meer geld dan ooit bijeengebracht met de verkoop van kinderpostzegels en kaarten. Vandaag maakte Stichting Kinderpostzegels Nederland samen met kinderen van basisschool De Krijtmolen uit Amsterdam deze mijlpaal bekend. In 2010 bracht de actie 9,9 miljoen euro op. Met de recordopbrengst kan Kinderpostzegels honderdduizenden kwetsbare kinderen in binnen- en buitenland aan een beter bestaan helpen. Vanaf morgen gaan de schoolkinderen de bestelde kinderpostzegels en kaarten bij hun klanten afleveren.

Ilja van Haaren, directeur Stichting Kinderpostzegels Nederland: "We hopen al een paar jaar op dit magische bedrag van 10 miljoen euro. Het is fantastisch dat het de kinderen dit jaar is gelukt, zeker gezien de huidige economische omstandigheden. De enorme inzet van kinderen en leerkrachten en de betrokkenheid van alle Nederlanders vinden wij hartverwarmend. Dit zorgt ervoor dat we al die kinderen die onze steun zo hard nodig hebben, kunnen blijven helpen. Natuurlijk is het de vraag waarom dit jaar dat mooie bedrag van 10 miljoen euro is bereikt. Wij verklaren dat door het enthousiasme van de kinderen die massaal langs de deuren zijn gegaan. Het mooie weer van eind september hielp daar zeker bij."

Een veilig thuis voor ieder kind
Kinderpostzegels heeft het afgelopen jaar meer dan 900.000 kwetsbare kinderen in binnen- en buitenland gesteund en kan dankzij de recordopbrengst ook komend jaar zoveel kinderen helpen. Met de opbrengst van de Kinderpostzegelactie 2011 steunt Kinderpostzegels wereldwijd kwetsbare kinderen, waaronder kinderen die er alleen voor staan. Kinderpostzegels wil hen een thuis geven waar zij zich veilig voelen. Zij worden dan bij voorkeur opgevangen in een pleeggezin, omdat deze vorm van opvang het dichtst bij de gezinssituatie blijft. Eén van hen is de 10-jarige Tjerk, die de eerste kinderpostzegels en kaarten van 2011 eind september aan Tooske Ragas verkocht. Tjerk verblijft regelmatig op een pleegzorgboerderij in Friesland die met steun van Kinderpostzegels een veilig thuis aan kinderen biedt.

Vanaf 9 november bezorgen de kinderen de bestellingen aan huis In de huiskamer van Hyves in hartje Amsterdam overhandigde Arno Bijnen, directeur Retail en Consumentenmarkt van PostNL de eerste kinderpostzegels aan Ilja van Haaren, directeur van Stichting Kinderpostzegels Nederland. Het thema van de Kinderpostzegelactie 2011 is 'Geef kinderen een veilig thuis'. De zegels zijn dit jaar ontworpen door ontwerpbureau Solar Initiative. Vanaf woensdag 9 november bezorgen meer dan 200.000 kinderen de bestelde kinderpostzegels en kaarten bij hun klanten.

Kinderen gemist?
Heeft u de kinderen aan de deur gemist? U kunt alsnog op www.kinderpostzegels.nl uw kinderpostzegels en kaarten online bestellen.



Ingezonden persbericht