SmartReading heeft mijn leven als dyslect veranderd
Persbericht van Global Edutainment BV
SmartReading heeft mijn leven als dyslect veranderd!
Twintig jaar geleden ontwikkelde Paul van der Velde - directeur bij
Global Edutainment te Hillegom - de training SmartReading. Een
snelleesmethode waarmee hij mensen 4 tot 10 keer sneller leert lezen en
gemiddeld 30% meer leert onthouden.
Van der Velde: "Als kind was ik van nature en bijzonder snelle lezer.
Ik leende boekjes in de schoolbibliotheek en las die in een avond uit.
Wanneer ik dan de volgende dag op school kwam met het boekje geloofde
de leraar niet dat ik het daadwerkelijk gelezen had en droeg hij mij op
het opnieuw te lezen. Dat deed ik natuurlijk niet, ik had het immers al
gelezen. Om een lang verhaal kort te maken, de leerkrachten ontnamen
mij mijn 'talent' door hun ongeloof. Het begon jaren later toch aan mij
te knagen dat mijn 'talent' de nek om was gedraaid. Hierom besloot ik
mijn vaardigheid opnieuw op te bouwen, te analyseren en aan te leren
aan iedereen die maar wilde. En nu komt het interessante, door de jaren
heen kreeg ik steeds meer dyslectici op cursus. Het leek wel alsof ze
een onderling reclamekanaal hadden opgezet."
Op de vraag waarom SmartReading zo goed werkt voor dyslectici zegt van
der Velde: "Daar heb ik wel ideeën over ofschoon ik er geen concreet
antwoord op kan geven, maar Niek Lijkelema - een 23 jarige student uit
Groningen - deelt zijn ervaring graag".
Lijkelema:
Ik ben Niek Lijkelema 23 jaar. Graag deel ik mijn ervaring over
SmartReading en wat voor effect het heeft op dyslexie. In groep 6 is
dyslexie bij mij geconstateerd, ik werd na de Cito-toets op het laagste
niveau ingeschaald. Uiteindelijk mocht ik VMBO Theoretisch beginnen.
Daarna MBO vier gedaan en nu HBO.
Ik zat wat te you-tuben om te kijken hoe ik meer uit mijn studie kon
halen, er kwam een filmpje over SmartReading voorbij. Je ziet vaak van
dat soort filmpjes voorbij komen maar deze bleef mij hangen. Ik heb mij
toen ingeschreven voor deze cursus. Ik kwam binnen en had weinig
verwachtingen van de cursus. Ik meldde aan de cursusleider dat ik
dyslexie had. Na wat aangeleerde vaardigheden ging ik met frisse moed
terug naar huis en het smartreadings proces begon al bij het eerste
bord 'Hillegom uit'.
Het effect voor mij op de cursus.
Deze cursus heeft voor mij vooral effect gehad op de rust, structuur en
doelgerichtheid. Door het mindmappen blijft de stof beter hangen wat
het studeren weer leuk maakt. Ik pas deze techniek nu ook toe in de
colleges en tijdens het studeren. Als ik aan het smartreaden ben, ben
ik super geconcentreerd aan het lezen. Het geeft een fijn gevoel dat je
binnen anderhalf uur een boek uit hebt en het nog begrijpt ook.
Wat is het effect van deze cursus op dysexie?
Ik ben ervan overtuigd dat deze cursus voor alle dyslecten effect
heeft. Een dyslect moet sowieso 3 keer harder werken dan een ander.
Maar door SmartReading hoeft dit niet meer! Dit komt door de technieken
die je aangeleerd krijgt. Wij dyslecten zijn gauw afgeleid en hebben
moeite met concentratie. Met smartreading merk je niet meer wat er om
je heen gebeurd. Dit gevoel alleen al geeft enorm veel rust. Ik zou
alle dyslectische mensen deze cursus willen aanraden, het is een
investering met waar voor je geld.
Nadere informatie:
Voor nadere informatie kunt u bellen met Global Edutainment: 0252 - 518
537 of een e-mail sturen naar info@gebv.nl.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
*
Links:
http://www.smartreading.nl
Razende Robot Reporter