Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
NBTC, NUB en Waag Society slaan handen ineen voor promotie
cultuuraanbod
9 nov 2011 - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC),
het Nederlands Uitburo (NUB) en Waag Society gaan een structurele
samenwerking aan op het gebied van toerisme en cultuur. Met `Arts
Holland' zetten zij gezamenlijk Nederland internationaal op de kaart
als aantrekkelijke, culturele bestemming. Onder het motto `Arts
Holland, the world's arts district' wordt het kwalitatief hoogwaardige
en diverse kunst- en cultuuraanbod van de Randstad voor het eerst
samengebracht voor de internationale cultuurtoerist. De officiële
lancering van Arts Holland is donderdag 9 november in de Waag in
Amsterdam.
Cultuuraanbod Nederland op de kaart
Met het bundelen van de krachten uit de culturele, toeristische en
technologische sector ontwikkelt Arts Holland wat tot nu toe nog niet
bestaat: een internationale marketingstrategie rond Nederland als
culturele bestemming. Het doel is om gezamenlijk meer buitenlandse
bezoekers en bestedingen voor kunst en cultuur naar Nederland te
bewegen. Het Nederlandse cultuuraanbod wordt op www.artsholland.com
gepresenteerd, waarbij is uitgegaan van het zoekgedrag van de
potentiële bezoeker. Daarnaast worden ook nieuwe mediatechnieken en
-applicaties ingezet om de culturele toerist te bereiken en te
verleiden een (herhaal)bezoek aan Nederland te brengen.
Arts Holland: the world's art district
Arts Holland positioneert het culturele product uit de Randstad als een
aaneengesloten art district. Voor de internationale bezoeker is de
onderlinge afstand tussen de vier grote steden relatief gering en
makkelijk bereisbaar. Daarnaast is het aanbod in de vier steden zo
divers dat er een wereld aan kunst en cultuur te beleven is voor de
internationale toerist. In eerste instantie richt Arts Holland zich op
de Engelstalige landen (Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk). Na
gebleken succes besluiten de partners gezamenlijk of deze
marketingcampagne wordt uitgebreid naar andere taalgebieden.