Ingezonden persbericht


Graag opnieuw uw aandacht voor het bijgesloten persbericht van Generali verzekeringsgroep: "Generali introduceert haar nieuwe gezicht". Abusievelijk hebben wij u niet het juiste bestand gestuurd. Belinda Mantel

Persbericht
Diemen, 4 november 2011

Generali introduceert haar nieuwe gezicht
In haar nieuwe communicatiecampagne gooit pensioen- en inkomensverzekeraar Generali het over een andere boeg. Eigen medewerkers treden naar buiten om hun visie te geven op de strategie en mentaliteit van Generali. Generali toont hiermee aan dat zij niet alleen weet waar de klant van nu behoefte aan heeft, maar daar ook haar dienstverlening op afstemt. De persoonlijke aandacht die de verzekeraar haar klanten geeft komt ook tot uitdrukking in de nieuwe pay-off: Uw Generali. De pensioen- en inkomensverzekeraar. Het nieuwe gezicht van Generali is vanaf 4 november 2011 zichtbaar in diverse media gericht op de verzekeringsbranche en ondernemers (print en online). Daarnaast lanceert de verzekeraar de campagnewebsite www.uwgenerali.nl. Eigen medewerkers centraal Freek Wansink, Algemeen Directeur van Generali, legt uit waarom gekozen is voor deze nieuwe strategie: "De wereld is sterk veranderd en dat geldt ook voor de klant, het intermediair, maar in feite het totale distributiemodel. Natuurlijk is Generali zelf gelijktijdig mee veranderd. We zijn ons er terdege van bewust dat het de klant is die bepaalt waar onze dienstverlening aan moet voldoen en dat het daarbij vooral om aandacht voor mensen gaat. Onze medewerkers zijn beter dan wie ook in staat om persoonlijke aandacht te geven. Wij hebben de ambitie om de verzekeraar te worden zoals de klant die graag wil zien. Vandaag, maar ook in de toekomst. De hoogste tijd dus om die intenties wereldkundig te maken in een communicatiecampagne waarin de eigen medewerkers van Generali het gezicht naar buiten toe vormen. Ook de pay-off is onder handen genomen: `Uw Generali. De pensioen- en inkomensverzekeraar'. Persoonlijker kan het bijna niet." Een persoonlijke campagne Generali heeft meerdere medewerkers geselecteerd om in printadvertenties en film te figureren. Jaap Oudijk, Directeur Marketing en Sales, is zichtbaar trots op zijn collega's als hij vertelt hoe deze bijzondere productie tot stand is gekomen: "In de films nemen we een kijkje in het privéleven van onze collega's waarbij eigenschappen aan bod komen die ook in het werk bij Generali een grote toegevoegde waarde hebben. Je moet hierbij denken aan inlevingsvermogen, creativiteit en flexibiliteit. Door deze koppeling te leggen, laten wij de klant zien wat de kwaliteiten van de medewerkers van Generali zijn en welke mentaliteit en ambitie zij van ons mogen verwachten. Het nieuwe gezicht van Generali ziet u op www.uwgenerali.nl".

Over Generali Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die 140 jaar is Generali uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren. In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De 500 deskundige medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Meer informatie over Generali kunt u op www.generali.nl vinden. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de wereldwijd opererende Generali Group. Wereldwijd heeft Generali meer dan 85.000 medewerkers in 68 landen. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij Generali Group. Meer informatie over Generali Group kunt u op www.generali.com vinden.

Bijlage: Voorbeelden van het nieuwe gezicht van Generali.

Onderstaande informatie is niet bestemd voor publicatie: Perscontact: drs. Jaap Oudijk MM RM, Directeur Marketing en Sales Telefoon direct: (020) 660 17 30 / 06-14 36 06 55 E-mail: jaapoudijk@generali.nl


---- --