Ingezonden persbericht


Telegraaf Media Groep wint Data Quality Award & Publieksprijs 2011

Amsterdam, 2 november 2011 - Dinsdag 1 november heeft Telegraaf Media Groep (TMG) tijdens het DDMA congres "Dag van de Datakwaliteit" de Data Quality Award 2011 én de Data Quality Publieksprijs gewonnen. De vakjury was vooral onder de indruk van de strategie en werkwijze van TMG om datakwaliteit in haar bedrijfsprocessen te waarborgen. De Award is een erkenning voor de rol die datakwaliteit heeft binnen TMG. Ook de ruim 150 bezoekers wezen TMG als winnaar aan, wat hen de DQ Publieksprijs opleverde.

Van projectopzet naar management-agenda
De jury was vooral onder de indruk van de manier waarop TMG heeft aangetoond hoe je van een projectopzet kunt doorgroeien naar het borgen van datakwaliteit in de primaire processen van de organisatie. Juryvoorzitter Kees Groenewoud: "TMG heeft aan alle facetten gedacht. Van middelen tot organisatie, van processen tot finance en van mensen en operatie tot strategie. TMG maakt datakwaliteit onlosmakelijk onderdeel van haar bedrijfsvoering. Vooral de manier waarop het belang van datakwaliteit op de management- agenda is geplaatst en gehouden, is erg aansprekend en een voorbeeld voor velen."

Erkenning
Fred Zegers, Manager Afd. Data Management binnen Telegraaf Media Nederland: TMG heeft gewonnen omdat wij door middel van de ACCU rapportage, de creatie van een single point of truth en het ontwikkelde rekenmodel, draagvlak voor het vakgebied Data Quality hebben weten te creëren binnen TMG. Wij hebben kunnen aantonen dat Data Quality een positieve bijdrage levert aan de omzet van onze organisatie. Het winnen van beide prijzen is een geweldige erkenning voor alle effort die wij als organisatie hier in hebben gestoken."

TMG tevens publieksfavoriet

Op de "Dag van de Datakwaliteit" presenteerden de drie genomineerden voor de Data Quality Award hun case aan de 150 bezoekers. Genomineerd waren: Philips Electronics Nederland, Happy Home vakantiehuizen en TMG. Ook de bezoekers het meest onder de indruk van de presentatie van TMG. Dit werd beloond met de DQ Publieksprijs. "Een geweldig gevoel om ook van alle overige professionals in de branche deze erkenning te krijgen", aldus Fred Zegers.

Philips Electronics Nederland & Happy Home vakantiehuizen

Genomineerden Philips Electronics Nederland en Happy Home vakantiehuizen werden door de juryleden geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een uitgebreide SWOT-analyse van hun dataquality-case.

DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan de leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector. DDMA is houder van en staat voor het Privacy Waarborg.

*