Niki neemt dinsdag 1 november 2011 Facebook over
ROTTERDAM, 20111031 -- Woningportal Niki (Nieuwbouw Kiezen) neemt Facebook Nederland over. Althans, wat advertenties betreft. Niki bestaat 5 jaar en heeft een uniek cadeau gekregen: voor alle nieuwbouwwoningen die op dit moment op Niki.nl staan, wordt op dinsdag 1 november om 12.00 uur 's middags volledig automatisch een advertentie op Facebook gezet. Hiervoor is een speciale advertentietool ontwikkeld en een deal gemaakt met het Facebook-hoofdkantoor in Ierland. De Niki advertenties zullen circa 12 miljoen keer vertoond gaan worden.
Cadeau voor 5-jarige Niki en haar partners
De advertentiecampagne is een cadeau van interactief reclamebureau Fundament All Media en online marketingbureau Radyus. Fundament All Media stond 5 jaar geleden aan de wieg van de woningportal Niki. Directeur Boris Geheniau gaf daarom vandaag om 17.00 uur dit bijzondere cadeau aan de jarige Niki in Rotterdam: “het innovatieve online Nikiplatform en haar database met ruim 70% van het totale nieuwbouwaanbod in Nederland, is in 5 jaar tijd uitgegroeid tot een voorbeeld op de woningmarkt. Niki liep voorop in het online presenteren van het nieuwbouw aanbod en is nu zelfs een inspiratie voor andere branches. Fundament All Media bedankt op deze manier de Nederlandse projectontwikkelaars voor het vertrouwen dat zij Niki hebben geschonken. Op deze manier willen wij bovendien, juist in deze moeilijke tijden, een steentje bijdragen aan het succesvol maken van nieuwbouwprojecten in Nederland.”
Wereldprimeur
Het is de eerste keer dat in Nederland een campagne van dit formaat gelanceerd wordt op Facebook. Ook een uitdaging voor Radyus. Radyus is de grootste Facebook-adverteerder voor de woningbranche in Nederland. Commercieel Directeur van Radyus, Arjan Terpstra: “Voor het slagen van deze campagne is het noodzakelijk dat alle duizenden advertenties op hetzelfde moment op Facebook geactiveerd worden. Samen met Facebook hebben we een creatieve oplossing bedacht waarbij we, met gebruik van een speciale Radyus-Facebook koppeling, automatisch advertenties kunnen plaatsen. We zijn trots op deze wereldwijde primeur. We verwachten de Niki-advertenties zo’n 12 miljoen keer te vertonen op Facebook in Nederland.”
Unieke Facebook-advertentietool maakt cadeau en primeur mogelijk
Speciaal voor het cadeau is door Fundament All Media een Facebook-advertentietool gebouwd, waarmee Radyus met één druk op de knop voor alle nieuwbouwprojecten in Niki een unieke advertentie kan aanmaken om daarna op Facebook te plaatsen. In principe is deze tool geschikt voor elk bedrijf of branche die de beschikking heeft over een database met producten. De Facebook-advertentietool maakt het mogelijk snel vele advertenties tegelijkertijd aan te maken en te targetten op verschillende profielen.
Over Niki
Niki.nl is het initiatief van de Stichting Landelijke Nieuwbouw Portaal (LNP) met als doel de transparantie in de nieuwbouwmarkt te vergroten. Deelnemers van de stichting zijn projectontwikkelaars, ontwikkelende bouwers, beleggers en brancheverenigingen Neprom en NVB. Zie voor meer informatie: www.stichtinglnp.nl
Over Fundament All Media
FundamentAll Media is vanaf 1999 actief als full service internet- en communicatiebureau en richt zich op online en offline dienstverlening en ondersteunt organisaties op het gebied van concept, design en techniek. Zie voor meer informatie: http://blog.fundament.nl
Over Radyus
Radyus specialiseert zich in online advertising en is op Facebook één van de grootste en meest ervaren adverteerders in Nederland. Radyus heeft de ervaring en techniek in huis om campagnes van dit kaliber te lanceren: alleen dit jaar al hebben de Radyus' advertenties 658 miljoen vertoningen gerealiseerd op Facebook. Ook op de andere sociale media zoals Hyves, traditionele websites en Google wordt door Radyus geadverteerd. Radyus is naast Facebook Premium Partner ook Google Adwords Certified en Marktplaats Admarkt Certified. Zie voor meer informatie: www.radyus.nl
Fundament All Media