Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

1 november 2011

Hoge rapportcijfers uit onafhankelijk onderzoek
Gasten geven Ronald McDonald locaties een 9,4

Gasten beoordelen Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en Vakantielocaties met een 9,4. Dat is de uitkomst van een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door Effectory. Aan het onderzoek deden ruim 1.200 gasten mee.

In Ronald McDonald Huizen logeren ouders om dicht bij hun zieke kind te kunnen zijn. Ronald McDonald Huiskamers bieden gezinnen met een ziek kind de mogelijkheid om te ontspannen in het ziekenhuis. In de twee Ronald McDonald Vakantielocaties kunnen gehandicapte kinderen met familie of vrienden onbeperkt vakantie vieren in volledig aangepaste appartementen.

Noodzaak
De algemene tevredenheid wordt door de gasten uitgedrukt in het cijfer 9,4. Gasten van de vijftien Ronald McDonald Huizen geven duidelijk aan het Huis noodzaak te vinden (9,2), graag gebruik te maken van het Ronald McDonald Huis (9,2) en het Huis gastvrij te vinden (9,4).

Gasten van Ronald McDonald Huiskamers, die op dit moment in zeven ziekenhuizen aanwezig zijn, vinden de Huiskamer duidelijk van toegevoegde waarde (9,6) en gastvrij (9,3). De Huiskamer geeft ze ook het gevoel buiten het ziekenhuis te zijn (8,1).

De gebruiksvriendelijkheid van de Vakantielocaties krijgt een 8,5. Gasten zeggen een onbezorgde vakantie te hebben gehad (8,2) en de kans op een herhaalbezoek in de toekomst is groot (8,3).

Vrijwilligers
In alle Ronald McDonald locaties zijn vrijwilligers actief, landelijk ruim 1.500. Ook zij worden door de gasten duidelijk gewaardeerd. De vrijwilligers nemen tijd voor de gasten (8,7) en de kwaliteit van antwoorden op vragen krijgt een 8,6.

Trots
"We kunnen enorm trots zijn op de uitkomsten van dit onderzoek", zegt Marc van den Tweel, directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds. "Voor ons is er geen grotere beloning denkbaar dan de tevredenheid van de mensen voor wie we ons werk doen, namelijk gezinnen met een ziek of gehandicapt kind. Dit cijfer motiveert ons enorm om deze gezinnen te blijven helpen, zoals we dat inmiddels al 26 jaar doen in Nederland."

Ook onderzoeksbureau Effectory was onder de indruk van de uitkomsten en gaf aan dat de scores hoger zijn dan bij andere goede doelen. Voor het onderzoek werden 4.365 vragenlijsten verspreid, waarvan er 1.209 ingevuld werden teruggestuurd.




Ingezonden persbericht