Gemeente Overbetuwe
kwartaal?
Hoe `scoort' de gemeente in het derde kwartaal?
Dienstverlening volgens het kwaliteitshandvest
Gemeente Overbetuwe werkt met een kwaliteitshandvest. Hierin doen wij u
heel concrete beloften over onze dienstverlening. Komen wij deze
beloften niet na? Dan mag u ons hierop aanspreken. Naast excuses,
ontvangt u van ons in een aantal gevallen zelfs een VVV-bon ter
compensatie van het ongemak.
Hoe scoren we?
De gemeente houdt bij hoe wij `scoren' op de beloften. Een compleet
overzicht vindt u op www.overbetuwe.nl/gemeente/kwaliteitshandvest. U
heeft al eerder de resultaten van de eerste twee kwartalen van 2011
kunnen bekijken. In het derde kwartaal scoren we een stuk beter op het
versturen van de WOZ-beschikkingen: 83% van de aanvragen wordt op tijd
verstuurd ten opzichte van 25% in het tweede kwartaal. Daarnaast
handelen we een groot aantal aanvragen bijzondere bijstand en
langdurigheidstoeslag sneller af dan in het tweede kwartaal. Helaas
hebben we acht van de 63 aanvragen voor hulp in de huishouding niet op
tijd kunnen afhandelen waardoor onze score op dit onderdeel is
teruggelopen naar 87%. Natuurlijk willen wij altijd beter scoren, dus
we blijven inzetten op verdere verbetering.
Kwaliteitshandvest
Wilt u zien welke concrete beloften de gemeente u doet? Kijk dan in het
kwaliteitshandvest. U kunt deze downloaden op www.overbetuwe.nl. U kunt
het handvest ook opvragen bij de informatiebalie van het gemeentehuis
of door een e-mail te sturen aan info@overbetuwe.nl.