Gemeente Overbetuwe

kwartaal?

Hoe `scoort' de gemeente in het derde kwartaal?

Dienstverlening volgens het kwaliteitshandvest

Gemeente Overbetuwe werkt met een kwaliteitshandvest. Hierin doen wij u heel concrete beloften over onze dienstverlening. Komen wij deze beloften niet na? Dan mag u ons hierop aanspreken. Naast excuses, ontvangt u van ons in een aantal gevallen zelfs een VVV-bon ter compensatie van het ongemak.

Hoe scoren we?
De gemeente houdt bij hoe wij `scoren' op de beloften. Een compleet overzicht vindt u op www.overbetuwe.nl/gemeente/kwaliteitshandvest. U heeft al eerder de resultaten van de eerste twee kwartalen van 2011 kunnen bekijken. In het derde kwartaal scoren we een stuk beter op het versturen van de WOZ-beschikkingen: 83% van de aanvragen wordt op tijd verstuurd ten opzichte van 25% in het tweede kwartaal. Daarnaast handelen we een groot aantal aanvragen bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag sneller af dan in het tweede kwartaal. Helaas hebben we acht van de 63 aanvragen voor hulp in de huishouding niet op tijd kunnen afhandelen waardoor onze score op dit onderdeel is teruggelopen naar 87%. Natuurlijk willen wij altijd beter scoren, dus we blijven inzetten op verdere verbetering.

Kwaliteitshandvest
Wilt u zien welke concrete beloften de gemeente u doet? Kijk dan in het kwaliteitshandvest. U kunt deze downloaden op www.overbetuwe.nl. U kunt het handvest ook opvragen bij de informatiebalie van het gemeentehuis of door een e-mail te sturen aan info@overbetuwe.nl.