FloraHolland


Producten sneller bij klanten via Dienst Klokleveringsbericht.

FloraHolland (1 november 2011) - Op vrijdag 28 oktober werd het project ter ontwikkeling van de `'Dienst Klokleveringsbericht'' afgesloten met alle betrokkenen tijdens een informele bijeenkomst op FloraHolland Naaldwijk. Rens Buchwaldt, directeur FloraHolland, bedankte de drie exporteurs die vanaf het prille begin in 2009 betrokken waren bij de pilot. Dit waren de bedrijven Hamifleurs, Ed de Groot uit Naaldwijk en C.J. Vianen uit Rijnsburg.

In zijn toespraak sprak Buchwaldt zijn waardering uit voor de bijdrage van de pilot bedrijven. Mede door hun inzet kwam deze dienst tot stand en kunnen vele klanten hiervan nu profiteren. Ook voor een vervoerder kan de dienst een goede investering zijn om de producten nog sneller en effectiever bij zijn klanten te krijgen. Ook de aanwezige softwareleveranciers werden bedankt. Want zonder de juiste software bij de exporteur of vervoerder kan de klant geen gebruik maken van de dienst.
Een mooi staaltje samenwerking tussen veiling, exporteurs en de softwarebedrijven. De vertegenwoordigers van de pilot bedrijven kregen als dank een beeldje mee met als titel "Vruchtbare samenwerking" - elkaar de hand schudden na een tijd van intensieve samenwerking. En dat werd die middag gedaan door alle projectleden.

Wat is de dienst `'Klokleveringsbericht''?
Dit is een digitale melding die de koper of vervoerder ontvangt op het moment dat de producten de FloraHolland distributiehal verlaten. In dit bericht wordt vermeld welke producten op welke stapelwagen naar de box onderweg zijn. Het ontvangstproces bij de ingang van de kopers- of vervoerdersbox zal hierdoor sneller en efficiënter verlopen. Deze dienst wordt geleverd door de exportvestigingen Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg en is te vinden op MyFloraHolland.com.