FloraHolland
Producten sneller bij klanten via Dienst Klokleveringsbericht.
FloraHolland (1 november 2011) - Op vrijdag 28 oktober werd het project
ter ontwikkeling van de `'Dienst Klokleveringsbericht'' afgesloten met
alle betrokkenen tijdens een informele bijeenkomst op FloraHolland
Naaldwijk. Rens Buchwaldt, directeur FloraHolland, bedankte de drie
exporteurs die vanaf het prille begin in 2009 betrokken waren bij de
pilot. Dit waren de bedrijven Hamifleurs, Ed de Groot uit Naaldwijk en
C.J. Vianen uit Rijnsburg.
In zijn toespraak sprak Buchwaldt zijn waardering uit voor de bijdrage
van de pilot bedrijven. Mede door hun inzet kwam deze dienst tot stand
en kunnen vele klanten hiervan nu profiteren. Ook voor een vervoerder
kan de dienst een goede investering zijn om de producten nog sneller en
effectiever bij zijn klanten te krijgen. Ook de aanwezige
softwareleveranciers werden bedankt. Want zonder de juiste software bij
de exporteur of vervoerder kan de klant geen gebruik maken van de
dienst.
Een mooi staaltje samenwerking tussen veiling, exporteurs en de
softwarebedrijven. De vertegenwoordigers van de pilot bedrijven kregen
als dank een beeldje mee met als titel "Vruchtbare samenwerking" -
elkaar de hand schudden na een tijd van intensieve samenwerking. En dat
werd die middag gedaan door alle projectleden.
Wat is de dienst `'Klokleveringsbericht''?
Dit is een digitale melding die de koper of vervoerder ontvangt op het
moment dat de producten de FloraHolland distributiehal verlaten. In dit
bericht wordt vermeld welke producten op welke stapelwagen naar de box
onderweg zijn. Het ontvangstproces bij de ingang van de kopers- of
vervoerdersbox zal hierdoor sneller en efficiënter verlopen. Deze
dienst wordt geleverd door de exportvestigingen Aalsmeer, Naaldwijk en
Rijnsburg en is te vinden op MyFloraHolland.com.