Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Nieuwe release van OpenText Social Communities uitgerust met kant-en-klare sociale apps, web- en sociale analysemogelijkheden, sociale compliance en mobiele toegang
Hoofddorp - 31 oktober 2011- OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft de nieuwe release van OpenText Social Communities (versie 8.1) gelanceerd die bedrijven ondersteunt bij de overstap naar een bedrijfsomgeving waarin meer gebruik wordt gemaakt van sociale media. Dit is mogelijk door een combinatie van een uitgebreid sociaal raamwerk en een aantal kant-en-klare applicaties om snel communities op te bouwen en er interactie mee te hebben.
Een 'social business' wordt binnen deze context gedefinieerd als een bedrijf dat in al zijn zakelijke functies gebruikmaakt van een social component en bovendien mogelijkheden biedt voor effectieve samenwerking en klantbetrokkenheid tussen verschillende regio's. Dit helpt bij het realiseren van meer vertrouwen bij zowel gebruikers als binnen de markt. Maar het is niet eenvoudig om echt een sociale onderneming te worden en er is meer voor nodig dan alleen technologie: organisaties moeten sociale media in de bestaande bedrijfsprocessen inzetten terwijl ze voldoen aan eisen op het gebied van beveiliging en information governance. De nieuwe Social Communities oplossing van OpenText doorbreekt deze barrières met een aantal sociale apps die interactie binnen de individuele bedrijfsprocessen bevordert en dat allemaal binnen de context van een veilig en compliant bedrijfsbreed sociaal raamwerk.
"Het staat als een paal boven water dat de overstap naar het gebruik van sociale media binnen zakelijke omgevingen werknemers, klanten en partners een effectievere manier van communiceren biedt. Daardoor neemt de productiviteit van werknemers toe en verbetert de klantbeleving", aldus Eugene Roman, Chief Technology Officer bij OpenText. "Bij deze release van OpenText Social Communities lag onze focus op het ondersteunen van klanten om sociale media op een strategische manier in te zetten. Zo kunnen zij de flexibiliteit van hun core business verbeteren en vergroten terwijl de back-end wordt versterkt om te kunnen voldoen aan de bedrijfseisen op het gebied van veiligheid, privacy en compliance."
Zakelijk gebruik van sociale media
OpenText levert een compleet zakelijk social media raamwerk dat veel verder gaat dan de online aanwezigheid van een organisatie. Deze nieuwe release maakt gebruik van de governance- en veiligheidsaspecten van de OpenText ECM Suite om de juiste controles toe te passen op sociale objecten. Dit opent de deur om content veilig en op een productieve manier te delen en helpt klanten de balans te vinden tussen de kracht van social media en het beheren van en omgaan met compliance gerelateerde zaken.
Enkele voorbeelden van gebruikersscenario's die snel werden ingezet via Social Communities zijn:
· Financiële instellingen gebruiken de web en sociale analytische functies van de Social Communities oplossing om de visitor/member level engagement te meten en om de bijdrage van leden van de Social Communities te monitoren.
· Overheden die dienstverlening aan burgers bieden, gebruiken Social Communities om ervoor te zorgen dat medewerkers eenvoudig goedgekeurde content kunnen plaatsen op externe websites en forums. Hierdoor heeft het publiek toegang tot relevante, actuele informatie en vergroot het de transparantie.
· Een technologisch bedrijf gebruikt de nieuwe 'ideation app' om snel alle ideeën van engineers van over de hele wereld te verzamelen om innovatie te stimuleren en time-to-market te verlagen.
· Productiebedrijven wegen kansen en risico's van sociale media tegen elkaar af door, op een compatibele manier, sociale mogelijkheden te integreren met de rest van hun web-, intranet- en extranetinstellingen en bedrijfsapplicaties. Hierdoor ontstaat een veilige discussieomgeving die informele samenwerking en netwerken bevordert en helpt ideeën uit te wisselen, de productiviteit te verhogen en de snelheid van innovatie te verhogen.
Nieuwe functies
Nu smartphones en tablets steeds meer terrein winnen, integreert Social Communities met OpenText Wave, het Mobile Enterprise Application Platform (MEAP) van OpenText. Daardoor zijn organisaties in staat om belangrijke mobiele applicaties te ontwikkelen voor medewerkers, partners en klanten.
Naadloze integratie met OpenText Web en Social Analytics biedt de mogelijkheid om sociale activiteiten te meten en te monitoren. Door het analyseren van realtime sociale interactie- en bezoekersinformatie kunnen organisaties hun online initiatieven optimaliseren, bruikbare trends identificeren binnen hun bezoekerskring en gebruikersevents vastleggen die specifiek zijn voor bedrijfsdoelstellingen.
Om het delen van informatie tussen publieke sociale netwerksites en een community site te promoten en te beheren, biedt Social Communities gebruikers de mogelijkheid om content vanaf een community site te posten op Facebook, Twitter , Google+ en andere sociale netwerken.
Social Communities 8.1 biedt een aantal kant-en-klare sociale applicaties voor social intranet, social marketing en social workplace workloads. Deze worden aangevuld door herbruikbare en aanpasbare site templates met de flexibiliteit om features te
combineren die nodig zijn voor specifieke doelen, zoals het lanceren van een merk, product of campagne.
"We zijn op weg naar een wereld waarin alles draait om apps en de nieuwe manier om met klanten en medewerkers om te gaan is via social business," vult Roman aan. "Er doen zich steeds vaker gevallen voor waarin klanten snel sociale apps willen implementeren om bestaande bedrijfsprocessen of de klantbeleving te verbeteren. Dat gezegd hebbende, willen ze ook dat de toepassingen klaar zijn voor gebruik binnen bedrijfsomgevingen met krachtige voorzieningen voor toegangscontrole, distributie en langetermijn beheer van content."
OpenText Social Communities 8.1 is per direct beschikbaar. Meer informatie is te vinden op: http://ow.ly/6PM59.
Volg OpenText op Twitter @opentext en op Facebook via http://www.facebook.com/opentext
Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com
# # #
Ingezonden persbericht