Omzet RFS Holland Holding stijgt met 10% in eerste helft BJ 2011/2012

Persbericht van RFS Holland Holding B.V.

OMZET RFS HOLLAND HOLDING STIJGT MET TIEN PROCENT IN DE EERSTE HELFT VAN HET BOEKJAAR 2011/12

- Omzet +10%
- Alle bedrijven dragen bij aan de groei
- Groei tweede halfjaar naar verwachting in lijn met eerste halfjaar

ZWOLLE, 28 oktober 2011 - Online retailgroep RFS Holland Holding BV (RFS) realiseerde in de eerste zes maanden van zijn gebroken boekjaar (1 april 2011 - 31 maart 2012) een omzet van E 267 miljoen. Dit is een stijging van 10% ten opzichte van de overeenkomstige periode in 2010. Het operationele resultaat (EBITDA) bleef met E 30,2 miljoen goed op niveau. De operationele cashflow steeg van E 34,7 miljoen naar E 40,3 miljoen. De nettowinst kwam uit op E 16,3 miljoen. RFS verwacht het tweede halfjaar een omzetgroei in lijn met het eerste halfjaar.
Eind september stond RFS opnieuw boven aan de top 100 van de grootste Nederlandse webwinkels.

Alle bedrijven dragen bij aan de groei
Marktleider in online winkelen, wehkamp.nl, realiseerde groei in al zijn zogeheten vijf belevingswerelden: Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. De omzet van de strategische partners als C&A, Etam Groep, Beter Bed en Scapino groeide goed. In april, mei en juni sloot wehkamp.nl nieuwe strategische partnerships met Procter and Gamble, De Mandemakers Groep en Nelson Schoenen.

Bij financieel dienstverlener Lacent ontwikkelde de omzet zich stabiel.

Create2fit, dat acht gespecialiseerde internetwinkels exploiteert, realiseerde een onverminderd sterke groei in alle winkels behalve in plasmadiscounter.nl. Daar was de afnemende vraag naar televisies merkbaar ten opzichte van de zelfde periode in 2010. Toch wist Create2fit zijn marktaandeel in dat segment goed te behouden.

Ook Fonq.nl groeide onverminderd door. In april 2011 heeft RFS dit webwarenhuis met meer dan honderdtwintig eigen niche-webwinkels op het gebied van wonen, koken, tuin, design, cadeaus en wellness overgenomen.

Paul Nijhof, CEO van RFS Holland Holding (RFS): 'RFS heeft tot en met september opnieuw een duidelijke groei laten zien. Stagnerende consumentenbestedingen hebben op de online verkopen veel minder impact dan op de traditionele detailhandel. Ik kijk met vertrouwen uit naar de komende zes maanden. Naar verwachting zullen wij ook het tweede halfjaar een groei laten zien in lijn met het eerste halfjaar. Wij willen onze leidende positie verder uitbouwen door de bestaande merken te laten groeien, nieuwe allianties met toonaangevende retailers aan te gaan en acquisities te doen. Zo zijn wij in de afgelopen twee kwartalen een aantal strategische allianties aangegaan en we hebben met succes Fonq.nl overgenomen.'

Links:
http://www.rfshollandholding.com



Razende Robot Reporter