Openhuizenweekend.nl: Zet je voordeur open als de koper vrij is!

Persbericht van OPENHUIZENWEEKEND

Son-Eindhoven - 28 oktober 2011 - De Nederlandse makelaardij staat vanaf heden een nieuwe marketingtool ter beschikking: Openhuizenweekend.nl. Een veelbelovend instrument dat woningverkopers, woningzoekenden én makelaars op vernieuwende wijze ondersteunt. "Zet je voordeur open in het weekend wanneer een potentiële koper wil en kan komen kijken. Dat is de gedachte achter de nieuwe website," licht initiatiefnemer Coppens toe. "Openhuizenweekend.nl brengt kopers en verkopers op laagdrempelige wijze bij elkaar, op zaterdagen én zondagen."

Uitkomst voor kopers, verkopers én makelaars Met ruim 20 jaar marketing ervaring in de vastgoed branche kennen de initiatiefnemers de wensen en eisen van woningverkopers en -zoekers als geen ander. Zij constateren al lange tijd een toenemende behoefte om woningen buiten kantooruren te kunnen bezichtigen. Het is dan ook niet toevallig dat het nieuwe initiatief in Zuidoost-Brabant is ontstaan. "Er wonen hier enorm veel expats. Hard werkende en hoogopgeleide kenniswerkers, die er duidelijk de voorkeur aan geven om doordeweeks geen vrij te nemen om een woning te gaan bekijken. Gedurende de weekenden en de feestdagen zijn ze wel vrij. Bovendien is het zeker in de herfst en de winter, als het in de namiddag al vroeg begint te schemeren, lastig om een geïnteresseerde een goed beeld van een woning te geven en de sfeer optimaal ervan te laten proeven. Dit initiatief is weliswaar ontstaan vanuit de vraag van de woonconsument, maar is ook een uitkomst voor de makelaar. Vandaar dat we onder meer veelvuldig communiceren via Funda.nl om openhuizenweekend.nl en de deelnemende woningen aan kopers, verkopers en makelaars bekendheid te geven."

Makkelijk aanmelden
De nieuwe website werkt verrassend eenvoudig. Een verkoper die zijn woning onder de aandacht wil brengen, meldt deze aan op openhuizenweekend.nl. Tot 15 november 2011 geldt er bij aanmelding een speciaal tarief van eenmalig 25 euro. Daarvoor kan men zo vaak adverteren als men wil. De eigenaar vult eenvoudig de relevante gegevens van de woning in, voegt er een of meer foto's aan toe en geeft aan op welke zaterdagen en/of zondagen en op welke tijdstippen hij eventuele kijkers wil ontvangen. Zo vaak als hij nodig acht. En zo hij wil, geeft het systeem meteen aan de eigen makelaar door, dat de woning opengesteld wordt via openhuizenweekend.nl.

Eenvoudig zoeken
Wie op zoek is naar een woning, vinkt op de website de woonlocatie, het gezochte woningtype en de prijsklasse aan. Tevens geeft hij aan op welke data hij wil komen bezichtigen. Uit een overzicht van alle panden die mogelijk interessant zijn, selecteert hij de woningen die hij wil gaan bekijken. Deze gaan in het 'winkelmandje' en het resultaat is een keurig lijstje waarmee men in het weekend op pad kan gaan. Zodra een woningzoekende een bepaalde woning wil bezichtigen, kan hij de verkoper automatisch op de hoogte stellen wanneer hij bezoek kan verwachten. Aan voor de hand liggende links met social media als Facebook en Twitter wordt uiteraard gebruik gemaakt.

Verkoop blijft aan de makelaar
"Iedereen kan zich aanmelden bij openhuizenweekend.nl," licht Coppens toe. "Ook als men de woning nog niet te koop heeft staan. Of ongeacht de makelaar waarmee men samenwerkt. De site is juist bedoeld om samenwerkingen te optimaliseren. Woningverkopers en makelaars kunnen bellen - van 09.00 tot 22.00 uur! - voor informatie en advies. Woningverkopers krijgen een opvallend Openhuizenweekend-label toegestuurd dat men aan de voordeur of aan het Te Koop-tuinbord kan hangen. Het gaat enkel om een pre-bezichtiging, waarbij eventueel de verkoopdocumentatie kan worden uitgereikt. Maar het onderhandelingstraject en de juridische vastlegging blijven natuurlijk het vakgebied van de makelaar," besluit Kanters.

Meer weten? Kijk op www.openhuizenweekend.nl.

*

Links:
http://www.openhuizenweekend.nl



Razende Robot Reporter