Openhuizenweekend.nl: Zet je voordeur open als de koper vrij is!
Persbericht van OPENHUIZENWEEKEND
Son-Eindhoven - 28 oktober 2011 - De Nederlandse makelaardij staat
vanaf heden een nieuwe marketingtool ter beschikking:
Openhuizenweekend.nl. Een veelbelovend instrument dat woningverkopers,
woningzoekenden én makelaars op vernieuwende wijze ondersteunt. "Zet je
voordeur open in het weekend wanneer een potentiële koper wil en kan
komen kijken. Dat is de gedachte achter de nieuwe website," licht
initiatiefnemer Coppens toe. "Openhuizenweekend.nl brengt kopers en
verkopers op laagdrempelige wijze bij elkaar, op zaterdagen én
zondagen."
Uitkomst voor kopers, verkopers én makelaars Met ruim 20 jaar marketing
ervaring in de vastgoed branche kennen de initiatiefnemers de wensen en
eisen van woningverkopers en -zoekers als geen ander. Zij constateren
al lange tijd een toenemende behoefte om woningen buiten kantooruren te
kunnen bezichtigen. Het is dan ook niet toevallig dat het nieuwe
initiatief in Zuidoost-Brabant is ontstaan. "Er wonen hier enorm veel
expats. Hard werkende en hoogopgeleide kenniswerkers, die er duidelijk
de voorkeur aan geven om doordeweeks geen vrij te nemen om een woning
te gaan bekijken. Gedurende de weekenden en de feestdagen zijn ze wel
vrij. Bovendien is het zeker in de herfst en de winter, als het in de
namiddag al vroeg begint te schemeren, lastig om een geïnteresseerde
een goed beeld van een woning te geven en de sfeer optimaal ervan te
laten proeven. Dit initiatief is weliswaar ontstaan vanuit de vraag van
de woonconsument, maar is ook een uitkomst voor de makelaar. Vandaar
dat we onder meer veelvuldig communiceren via Funda.nl om
openhuizenweekend.nl en de deelnemende woningen aan kopers, verkopers
en makelaars bekendheid te geven."
Makkelijk aanmelden
De nieuwe website werkt verrassend eenvoudig. Een verkoper die zijn
woning onder de aandacht wil brengen, meldt deze aan op
openhuizenweekend.nl. Tot 15 november 2011 geldt er bij aanmelding een
speciaal tarief van eenmalig 25 euro. Daarvoor kan men zo vaak
adverteren als men wil. De eigenaar vult eenvoudig de relevante
gegevens van de woning in, voegt er een of meer foto's aan toe en geeft
aan op welke zaterdagen en/of zondagen en op welke tijdstippen hij
eventuele kijkers wil ontvangen. Zo vaak als hij nodig acht. En zo hij
wil, geeft het systeem meteen aan de eigen makelaar door, dat de woning
opengesteld wordt via openhuizenweekend.nl.
Eenvoudig zoeken
Wie op zoek is naar een woning, vinkt op de website de woonlocatie, het
gezochte woningtype en de prijsklasse aan. Tevens geeft hij aan op
welke data hij wil komen bezichtigen. Uit een overzicht van alle panden
die mogelijk interessant zijn, selecteert hij de woningen die hij wil
gaan bekijken. Deze gaan in het 'winkelmandje' en het resultaat is een
keurig lijstje waarmee men in het weekend op pad kan gaan. Zodra een
woningzoekende een bepaalde woning wil bezichtigen, kan hij de verkoper
automatisch op de hoogte stellen wanneer hij bezoek kan verwachten. Aan
voor de hand liggende links met social media als Facebook en Twitter
wordt uiteraard gebruik gemaakt.
Verkoop blijft aan de makelaar
"Iedereen kan zich aanmelden bij openhuizenweekend.nl," licht Coppens
toe. "Ook als men de woning nog niet te koop heeft staan. Of ongeacht
de makelaar waarmee men samenwerkt. De site is juist bedoeld om
samenwerkingen te optimaliseren. Woningverkopers en makelaars kunnen
bellen - van 09.00 tot 22.00 uur! - voor informatie en advies.
Woningverkopers krijgen een opvallend Openhuizenweekend-label
toegestuurd dat men aan de voordeur of aan het Te Koop-tuinbord kan
hangen. Het gaat enkel om een pre-bezichtiging, waarbij eventueel de
verkoopdocumentatie kan worden uitgereikt. Maar het
onderhandelingstraject en de juridische vastlegging blijven natuurlijk
het vakgebied van de makelaar," besluit Kanters.
Meer weten? Kijk op www.openhuizenweekend.nl.
*
Links:
http://www.openhuizenweekend.nl
Razende Robot Reporter