Gemeente Den Haag
Persbericht
Gemeente krijgt wederom prijs als beste digitale dienstverlener
Derde dienstverleningsprijs op rij is "bevestiging en aanmoediging"
Voor het derde jaar op rij is Den Haag door Ernst &Young uitgeroepen
tot gemeente met het beste digitale loket. Wethouder Ingrid van
Engelshoven (Onderwijs en Dienstverlening) nam vandaag de prijs in
ontvangst uit handen van Guill van den Boom, partner van Ernst & Young.
Van Engelshoven ziet de prijs als "bevestiging dat Den Haag voorloper
is in het verlenen van digitale diensten aan bewoners, bedrijven en
instellingen in Den Haag". Tegelijkertijd is de onderscheiding "een
aanmoediging om te blijven vernieuwen. De toenemende technische
mogelijkheden en de toenemende verwachtingen van de gebruiker vragen om
constante innovatie" zo benadrukte de wethouder.
Den Haag is volgens Ernst & Young koploper in een algemene trend onder
gemeenten om diensten te digitaliseren. "Het is een positieve
ontwikkeling dat burgers via het digitale kanaal steeds meer zaken
kunnen doen met de overheid", aldus Guill van den Boom. "Het is echter
van belang om het digitaal zaken te blijven toetsen op beveiliging en
betrouwbaarheid en hiervoor adequate beheersmaatregelen in te richten."
De kwaliteit van de dienstverlening is voor de gemeente Den Haag
topprioriteit. In het coalitieakkoord 20
10-2014 heeft het stadsbestuur de ambitie vastgelegd om te excelleren
in dienstverlening.
Beste digitale dienstverlener