Ingezonden persbericht
Persbericht
Namens Delft Marketing en Royal Delft
Delft, 24 oktober 2011
DRIE DELFT BLUE BY ME'S IN GEBRUIK GENOMEN
Vanmiddag heeft burgemeester Bas Verkerk drie Delft Blue By Me's officieel in gebruik genomen. Hij ontving hierbij een Royal Delfts Blauw bord met zijn portret erop. Delft Blue By Me is een apparaat van een ter plekke zelf genomen foto een persoonlijk en origineel Royal Delfts Blauw bord, tegel, ansichtkaart of e- card maakt. De opstelling is te vinden bij het Toeristen Informatie Punt en bij de Koninklijke Porceleyne Fles/Royal Delft. Het is een coproductie van Delft Marketing, Royal Delft en Hoog en Diep.
Door Delft Blue By Me kunnen bezoekers op speelse en unieke wijze kennis maken met Delft als techniekstad. Dat was ook de insteek in 2009 toen Delft Marketing het initiatief nam voor de ontwikkeling van dit product.
Marjon Verhoeven, directeur a.i. van Delft Marketing: "Delft Blue By Me is een goed voorbeeld van het combineren van een historisch product met een nieuwe techniek. Het past precies bij de stadsslogan 'Delft Creating History'." Henk Schouten, CEO Royal Delft Groep, vult hierop aan: "Deze ontwikkeling past uitstekend in de innovatielijn van de historische aardewerkfabriek. Ik ben zeer trots op dit unieke product dat ons aanbod uitbreidt".
Al eerder stond een vereenvoudigde versie bij het Toeristen Informatie Punt. Door samenwerking van het historische bedrijf Royal Delft en het innovatieve bedrijf Hoog en Diep zijn drie nieuwe Delft Blue By Me's tot stand gekomen.
Publiek kan gebruik maken van de Delft Blue By Me's bij het Toeristen Informatie Punt aan de Hippolytusbuurt 4 (open zeven dagen per week) of bij Royal Delft, Rotterdamseweg 196. Op 5 en 6 november a.s. houdt Royal Delft haar jaarlijkse open dagen. Tijdens deze dagen worden twee gratis Delft Blue By Me borden verloot bij achterlating van een e-mailadres.
Ingezonden persbericht