Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Esprit en epidemie laten van zich horen met Silent Catwalk

Amsterdam, 24 oktober 2011 - Internationaal lifestylemerk Esprit heeft in samenwerking met reclamebureau epidemie een unieke fashionshow gelanceerd, genaamd: Silent Catwalk. Een modeshow ten midden van het winkelend publiek, onder begeleiding van exclusieve dj-sets die enkel te beluisteren zijn via de speciale Silent Catwalk-koptelefoons. Na de succesvolle lancering in Nederland, zal de rondreizende fashionshow vanaf 2012 in de gehele Benelux te bewonderen zijn.

Primeur
De primeur van de Silent Catwalk heeft op 17 september jl. plaatsgevonden tijdens de opening van de Esprit family store in de voormalige Minerva-bioscoop te Haarlem. Onder muzikale begeleiding van de DJ showden modellen de nieuwe Esprit wintercollectie. De Silent Catwalk en de Silent Catwalk-koptelefoons waren een opvallende verschijning in de Haarlemse binnenstad.

Je hoeft geen lawaai te maken om van je te laten horen Door de introductie van de Silent Catwalk wil Esprit op een stijlvolle en ludieke manier de nieuwe collectie presenteren. Dat de Silent Catwalk dit mogelijk maakt viel direct op. Want ondanks het slechte weer, genoot het publiek zichtbaar van de show en bubbels. Esprit: "Je hoeft geen lawaai te maken om je te onderscheiden. De kleding zegt genoeg." Michiel Klein Schiphorst, art director epidemie, "Esprit was op zoek naar een ludieke activatie actie. Wij hebben er bewust voor gekozen om dicht bij het merk te blijven. De Silent Catwalk en collectie vallen op. En doorat het publiek deelnemer is en geen toeschouwer, leidt deze nieuwsgierigheid automatisch tot hogere verkoopcijfers."

Over Esprit
Esprit is een internationaal lifestylemerk met een jeugdige uitstraling, dat elegante, betaalbare luxe biedt en het leven modieus en stijlvol maakt. De Esprit Group biedt 12 productlijnen, die zowel dames-, heren-, kinder- en edc youth-kleding als schoenen en accessoires omvatten en die wereldwijd via ruim 640 onafhankelijk winkels en meer dan 12.000 groothandelsbedrijven worden verkocht.

Over epidemie
epidemie is opgericht in 2005 met als uitgangspunt dat creativiteit niet alleen leuk en mooi werk moet opleveren maar ook resultaat. Met een unieke visie is epidemie als creatief partner werkzaam voor vele merken met cases die zich niet onder één noemer laten scharen. Zo werkt epidemie naast Esprit Benelux onder andere voor: Total, LG Electronics, Jack Daniel's, Lidl, K-Swiss, Crédit Agricole Consumer Finance.


---

*