Maneema biedt bedrijf en consument eigen Facebook

Persbericht van Maneema

Nieuwe social netwerk site met meer commerciële mogelijkheden

AMSTELVEEN - Winkels, bedrijven en consumenten kunnen voortaan met elkaar in contact komen via de nieuwe social netwerk site Maneema. De website is een online winkelcentrum waar leden eindeloos kunnen dwalen langs hun favoriete winkels en andere zaken en waar bedrijven hun 'fans' op de hoogte kunnen houden van aanbiedingen, kortingsacties en ander nieuws.

,,De trend is dat steeds meer bedrijven een profiel aanmaken op Facebook en Hyves en zo klanten proberen te werven. Dat terwijl de leden van dat soort social netwerk sites er vooral op zitten voor hun sociale contacten en snel over reclame heen lezen. Zo kwamen wij op het idee om Maneema op te zetten," stelt medeoprichter Jacob Somi. Op Maneema gaan berichten van bedrijven niet verloren tussen alle berichten van vrienden. Daarnaast biedt de social netwerk site consumenten allerlei mogelijkheden die Hyves of Facebook niet hebben en die het gemakkelijker maken om bedrijven te vinden. Bijvoorbeeld de bloemist in de buurt die ook thuis bezorgt. Of een garage die aankoopkeuringen doet. Op Maneema kunnen leden op categorie, branche, plaats enzovoort zoeken. Ook tippen ze elkaar over leuke acties, zijn ze juist op zoek naar koopjes en aanbiedingen en kunnen ze beoordelingen schrijven van bedrijven en winkels. Door lid te worden van aangemelde bedrijven en winkels worden ze 'fan' en blijven ze op de hoogte van alle aanbiedingen en andere voordelen. Bedrijven krijgen via Maneema talloze nieuwe klanten over de vloer. Ze kunnen op hun profielpagina alle informatie kwijt die ze willen. Via 'de muur' kunnen ze de leden van hun 'fanclub' op de hoogte houden van alle acties en andere wetenswaardigheden. Behalve foto's en bedrijfsinformatie is er ruimte voor een folder, nieuwsbrief, menukaart, prijslijst of wat het bedrijf ook aan de klant wil tonen.

,,Maneema is op vele manier te gebruiken. Als een uitgebreidere variant van de Gouden Gids, als een virtueel winkelcentrum, als adressenboek, als een kortingssite en als een vergelijkingssite. Het biedt daarbij veel meer mogelijkheden dan de bestaande sites. Een social netwerk site als deze bestaat nog niet in Nederland," aldus Somi. Door de site krijgen bedrijven trouwe klanten die mond tot mondreclame voor ze maken, nog steeds de beste vorm van reclame. Klanten zorgen via hun tips voor een levendige site waarop ze samen shoppen en met elkaar praten over de nieuwe jas, het gezellige restaurantje of de aardige fysiotherapeut. Somi: ,,Mensen zetten elkaar zo op het spoor van een nieuw product of een klantvriendelijk bedrijf. En wanneer zij naar iets op zoek zijn, horen ze al gauw waar ze moeten zijn. Op Maneema is namelijk volop contact."

Maneema is sinds kort gelanceerd. Leden en bedrijven kunnen gratis een profiel aanmaken.
Bedrijven die zich pas na 1 januari 2012 aanmelden moeten er wel voor betalen.

Meer informatie: www.maneema.nl
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*
*

Links:
http://www.maneema.nl



Razende Robot Reporter