Maneema biedt bedrijf en consument eigen Facebook
Persbericht van Maneema
Nieuwe social netwerk site met meer commerciële mogelijkheden
AMSTELVEEN - Winkels, bedrijven en consumenten kunnen voortaan met
elkaar in contact komen via de nieuwe social netwerk site Maneema. De
website is een online winkelcentrum waar leden eindeloos kunnen dwalen
langs hun favoriete winkels en andere zaken en waar bedrijven hun
'fans' op de hoogte kunnen houden van aanbiedingen, kortingsacties en
ander nieuws.
,,De trend is dat steeds meer bedrijven een profiel aanmaken op
Facebook en Hyves en zo klanten proberen te werven. Dat terwijl de
leden van dat soort social netwerk sites er vooral op zitten voor hun
sociale contacten en snel over reclame heen lezen. Zo kwamen wij op het
idee om Maneema op te zetten," stelt medeoprichter Jacob Somi.
Op Maneema gaan berichten van bedrijven niet verloren tussen alle
berichten van vrienden. Daarnaast biedt de social netwerk site
consumenten allerlei mogelijkheden die Hyves of Facebook niet hebben en
die het gemakkelijker maken om bedrijven te vinden. Bijvoorbeeld de
bloemist in de buurt die ook thuis bezorgt. Of een garage die
aankoopkeuringen doet. Op Maneema kunnen leden op categorie, branche,
plaats enzovoort zoeken. Ook tippen ze elkaar over leuke acties, zijn
ze juist op zoek naar koopjes en aanbiedingen en kunnen ze
beoordelingen schrijven van bedrijven en winkels. Door lid te worden
van aangemelde bedrijven en winkels worden ze 'fan' en blijven ze op de
hoogte van alle aanbiedingen en andere voordelen.
Bedrijven krijgen via Maneema talloze nieuwe klanten over de vloer. Ze
kunnen op hun profielpagina alle informatie kwijt die ze willen. Via
'de muur' kunnen ze de leden van hun 'fanclub' op de hoogte houden van
alle acties en andere wetenswaardigheden. Behalve foto's en
bedrijfsinformatie is er ruimte voor een folder, nieuwsbrief,
menukaart, prijslijst of wat het bedrijf ook aan de klant wil tonen.
,,Maneema is op vele manier te gebruiken. Als een uitgebreidere variant
van de Gouden Gids, als een virtueel winkelcentrum, als adressenboek,
als een kortingssite en als een vergelijkingssite. Het biedt daarbij
veel meer mogelijkheden dan de bestaande sites. Een social netwerk site
als deze bestaat nog niet in Nederland," aldus Somi.
Door de site krijgen bedrijven trouwe klanten die mond tot mondreclame
voor ze maken, nog steeds de beste vorm van reclame. Klanten zorgen via
hun tips voor een levendige site waarop ze samen shoppen en met elkaar
praten over de nieuwe jas, het gezellige restaurantje of de aardige
fysiotherapeut. Somi: ,,Mensen zetten elkaar zo op het spoor van een
nieuw product of een klantvriendelijk bedrijf. En wanneer zij naar iets
op zoek zijn, horen ze al gauw waar ze moeten zijn. Op Maneema is
namelijk volop contact."
Maneema is sinds kort gelanceerd. Leden en bedrijven kunnen gratis een
profiel aanmaken.
Bedrijven die zich pas na 1 januari 2012 aanmelden moeten er wel voor
betalen.
Meer informatie: www.maneema.nl
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
*
Links:
http://www.maneema.nl
Razende Robot Reporter