Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Nieuwe campagne voor Nederland als zakelijke bestemming
24 okt 2011 - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC)
ontwikkelt op dit moment een nieuwe campagne voor de zakelijke markt.
Met de Meet Mr Holland campagne geeft het NBTC zakelijk Nederland een
gezicht met een fysieke Mr Holland. De campagne richt zich op
meetingplanners in Europa en Noord-Amerika. Het doel is om de
bekendheid van Nederland als vergaderland te vergroten en om het aantal
zakelijke bijeenkomsten in Nederland te vergroten.
Mr Holland
Samen met Bite Actiemarketing wordt gewerkt aan een herkenbare campagne
met Mr Holland in de hoofdrol. Mr Holland staat voor alles wat
Nederland als zakelijke bestemming te bieden heeft. Mr Holland is
creatief, open minded, charmant en efficiënt. Kortom, hij staat voor
(zakelijk) Nederland en de Nederlander.
De campagne
Mr Holland laat de internationale meetingplanner de komende jaren
kennis maken met Nederland als vergaderland. Hij wijst hen via zijn
eigen website en een direct mailing op een persoonlijke en originele
manier op de USP's van Nederland en de Nederlander. Hij gaat door
middel van social media ook het gesprek met de meetingplanner aan. Zo
is Mr Holland te volgen op zijn persoonlijke blog, Twitter en heeft hij
een eigen Facebook Fanpage en een LinkedIn profiel.
De lancering
Speciaal voor Mr Holland heeft couturier Christian Lagerwaard een
opvallend maatkostuum ontworpen dat Mr Holland's rol als gastheer van
Nederland benadrukt. Tijdens EIBTM 2011, de internationale vakbeurs in
Barcelona, vindt de officiële aftrap van de campagne plaats. Vanaf dat
moment zal Mr Holland zijn opwachting maken om kennis te maken met de
internationale meetingplanner.