Watersportverbond - KNWV
Delta Lloyd wint Media Award van 'de Rees'
maandag 24 oktober 2011
Van woensdag 19 t/m zondag 23 oktober was de zesde editie van de Race
of the Classics for Young Professionals. In de volksmond ook wel âde
Reesâ. Met 680 deelnemers en 23 teams werden er records gebroken. Dit
jaar is het doel Ipswich (Groot-Brittanië).
De teams vertrokken met een geslaagde start, maar de deelnemers werden
tegen de avond nog op de proef gesteld. Golven van ruim twee meter
hoog lieten de schepen flink deinen. Uiteindelijk heeft de organisatie
de koers moeten bijstellen naar Zeebrugge. Daan Meijners: âTegen de
verwachting kreeg de wind helaas geen Noord component. Hierdoor heeft
de organisatie de moeilijke beslissing moeten nemen niet naar Ramsgate
te gaan.â Bij zonsopgang meerden de boten aan. De eerste titel werd
binnengesleept door SNS Reaal.
Voet aan land
Op zondag 23 oktober werd de wedstrijd afgesloten met een spetterende
finish bij het IJ in Amsterdam. Na vijf dagen hoge golven, zeeziekte en
teambuilding mochten de 680 deelnemers zondag weer voet aan land
zetten. Het Team van ABN AMRO kwam als beste uit de strijd.
Het meest âsocialâ
Dit jaar was de Media Award een nieuwe prijs. De winnaar was het team
dat de meeste aandacht wist te trekken voor hun deelname aan de Race of
the Classics for Young Professionals. Het Team Delta Lloyd wist deze
prijs te bemachtigen door gebruik te maken van Twitter, Facebook en een
eigen website.
Het Watersportverbond heeft een filmimpressie gemaakt van de wedstrijd
die je hier kunt bekijken.
Kijk hier voor meer informatie.
Foto's: www.skeyesphoto.com