Watersportverbond - KNWV

Delta Lloyd wint Media Award van 'de Rees'

maandag 24 oktober 2011

Van woensdag 19 t/m zondag 23 oktober was de zesde editie van de Race of the Classics for Young Professionals. In de volksmond ook wel âde Reesâ. Met 680 deelnemers en 23 teams werden er records gebroken. Dit jaar is het doel Ipswich (Groot-Brittanië).

De teams vertrokken met een geslaagde start, maar de deelnemers werden tegen de avond nog op de proef gesteld. Golven van ruim twee meter hoog lieten de schepen flink deinen. Uiteindelijk heeft de organisatie de koers moeten bijstellen naar Zeebrugge. Daan Meijners: âTegen de verwachting kreeg de wind helaas geen Noord component. Hierdoor heeft de organisatie de moeilijke beslissing moeten nemen niet naar Ramsgate te gaan.â Bij zonsopgang meerden de boten aan. De eerste titel werd binnengesleept door SNS Reaal.

Voet aan land
Op zondag 23 oktober werd de wedstrijd afgesloten met een spetterende finish bij het IJ in Amsterdam. Na vijf dagen hoge golven, zeeziekte en teambuilding mochten de 680 deelnemers zondag weer voet aan land zetten. Het Team van ABN AMRO kwam als beste uit de strijd.

Het meest âsocialâ
Dit jaar was de Media Award een nieuwe prijs. De winnaar was het team dat de meeste aandacht wist te trekken voor hun deelname aan de Race of the Classics for Young Professionals. Het Team Delta Lloyd wist deze prijs te bemachtigen door gebruik te maken van Twitter, Facebook en een eigen website.

Het Watersportverbond heeft een filmimpressie gemaakt van de wedstrijd die je hier kunt bekijken.

Kijk hier voor meer informatie.

Foto's: www.skeyesphoto.com