Caroline Wozniacki ondersteunt liefdadigheidswerk van Oriflame

STOCKHOLM--(BUSINESS WIRE)-- 20111022 --

Oriflame, het internationale bedrijf voor directe verkoop van schoonheidsproducten, heeft vandaag bekendgemaakt dat tennisster Caroline Wozniacki de eerste liefdadigheidsambassadrice van het bedrijf wordt.

“I’m proud to be Oriflame’s first charity ambassador,” said Caroline Wozniacki, wearing the iconic O ...

“I’m proud to be Oriflame’s first charity ambassador,” said Caroline Wozniacki, wearing the iconic Oriflame charity bracelet. (Photo: Business Wire)

De liefdadigheidsmissie van Oriflame bestaat eruit kinderen een kans te geven door middel van educatie, zodat ze hun leven een positieve wending kunnen geven en hun dromen kunnen realiseren. Dit rotsvaste vertrouwen in educatie is gebaseerd op fascinerende feiten: met elk jaar educatie stijgt het te verwachten salaris met gemiddeld 10%. Bovendien kunnen moeders die een opleiding hebben genoten hun kinderen een opleiding geven, waardoor de armoedespiraal wordt doorbroken.

Het liefdadigheidswerk van Oriflame ligt in het verlengde van de filosofie van het bedrijf. Oriflame stelt miljoenen vrouwen in staat een inkomen te verdienen. En van de vrouwen die zelf inkomsten hebben, investeert 90% dat geld weer in hun gezin. Dit heeft een positieve socio-economische impact.

Caroline gaat de liefdadigheidsmissie van Oriflame wereldwijd ondersteunen, onder andere door deelname aan diverse activiteiten die het bewustzijn verhogen en waarmee geld wordt ingezameld. Hiertoe behoren ook bezoeken aan plaatselijke liefdadigheidspartners van Oriflame. Daarnaast gaat Caroline reclame maken voor de unieke liefdadigheidsarmband van Oriflame.

“Caroline belichaamt waar ons liefdadigheidswerk voor staat. Als jonge vrouw die gebruik heeft gemaakt van de kansen die ze kreeg om haar dromen werkelijkheid te maken is ze voor velen een bron van inspiratie,”aldus Magnus Brännström, CEO en President van Oriflame. “Het doet ons zeer veel deugd Caroline te mogen verwelkomen als onze eerste liefdadigheidsambassadrice, en verheugen ons erop met haar samen te werken bij de verdere uitbreiding van ons liefdadigheidswerk, zodat we nog meer mensen over de hele wereld een stukje op weg kunnen helpen.”

“Ik ben er trots op de eerste liefdadigheidsambassadrice van Oriflame te zijn. Oriflame doet echt iets voor gemeenschappen over de hele wereld, en ik verheug me erop te helpen de boodschap met betrekking tot dit belangrijke doel uit te dragen. Ik zal de liefdadigheidsarmband van Oriflame dragen als herinnering aan de kinderen waarvan het leven een positieve wending heeft genomen,” aldus Caroline.

De samenwerking ging van start in Turkije, waar Caroline de Educational Volunteer Foundation in Istanboel heeft bezocht en een korte tennisles gaf aan de kinderen daar.

Over Oriflame

Oriflame, opgericht in 1967, is een internationaal beautybedrijf met directe verkoop in meer dan 60 landen wereldwijd. Het uitgebreide portfolio van Zweedse, op de natuur geïnspireerde, innovatieve schoonheidsproducten wordt gedistribueerd door een sales force van ongeveer 3,6 miljoen onafhankelijke adviseuses, die samen een jaarlijkse verkoop genereren van meer dan € 1,5 miljard.

Respect voor mensen en de natuur bevinden zich aan de basis van de zakelijke principes van Oriflame en worden weerspiegeld in het sociale en milieubeleid van het bedrijf. Oriflame ondersteunt talloze goede doelen wereldwijd en is mede-oprichter van de World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics staat genoteerd op de Nasdaq OMX Nordic Exchange.

Foto’s/multimediagalerij:http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50035398&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Oriflame
Nilgun Carlson
Senior Corporate Communications Manager
+46-8-586-328-16

nilgun.carlson@oriflame.com

Ticker_symbol STO:ORISDB
ISIN SE0001174889