Ingezonden persbericht
Leiden, 21 oktober 2011
Europeanen werken ook door in herfstvakantie
StepStone onderzoek: Meer dan tweederde van de Europeanen is bereid een telefoontje van hun manager te beantwoorden tijdens hun vakantie.
Dit blijkt uit een onderzoek van de vacaturesite StepStone dat onder 15.248 deelnemers gehouden is. Bijna drie van de vier (70%) antwoordden positief op de vraag: 'Zou je de telefoon opnemen als je baas je belt tijdens je vakantie?' Van deze 70% zegt maar liefst 58% van hun werk te houden en er tijdens hun vakantie graag mee bezig te zijn. Daarentegen zegt maar 30% helemaal niet bezig te zijn met werk tijdens hun vakantie.
Uit het onderzoek is gebleken dat inwoners van Zweden en Noorwegen hun werk erg leuk vinden. Maar liefst 81% van de Noren en 73% van de Zweden zegt hun werk leuk te vinden en graag de telefoon opnemen in hun vakantie. Dit is een hoog percentage als we dat vergelijken met Duitsland (46%) en Oostenrijk (45%). In deze landen zegt een groot deel helemaal niet bezig te zijn met werk tijdens hun vakantie.
Nederlanders zijn in vergelijking tot de andere Europese landen het minst bang voor negatieve gevolgen als ze een telefoontje niet opnemen. Van de Nederlanders zegt 7% de telefoon op te nemen omdat ze bang zijn voor de gevolgen als ze dit niet doen. In België zegt maar liefst 22% bang te zijn voor negatieve gevolgen en in Frankrijk 16%. Ook als er gekeken wordt naar het gemiddelde van Europa, waar 12% zegt bang te zijn voor de negatieve consequenties, scoort Nederland laag.
"Zoals uit eerder onderzoek is gebleken, zijn Nederlanders het minst gestrest. Dit blijkt nogmaals uit dit onderzoek. Doordat Nederlanders weinig tot geen stress van hun werk hebben, vinden ze het wellicht ook niet erg om gestoord te worden in hun vakantie. Dat is de reden waarom de resultaten van dit onderzoek mij niet verbazen. Wat ik wel leuk vind, is dat de meeste Europeanen hun werk leuk vinden en het daarom niet erg vinden om in hun vakantie bezig te zijn met hun werk. Mensen hebben uiteindelijk dan toch die leuke baan weten te vinden, en wie weet heeft StepStone ze daar wel mee geholpen," zegt Piet Derriks, directeur StepStone Nederland.
Over StepStone
Opgericht in 1996, is StepStone één van de meest succesvolle vacaturesites in Europa op het moment. Met meer dan negen miljoen bezoekers en meer dan 60.000 vacatures per maand, is StepStone een sterke partner in Europa voor de online recruitment markt. Alles wat StepStone doet heeft één doel: om zo goed mogelijk de beste kandidaten te matchen met de beste bedrijven. StepStone heeft 340 mensen in dienst in elf landen, en levert de hoogste kwaliteit service aan al haar klanten. Deze variëren van kleine lokale spelers tot grote internationale corporates in alle sectoren. Meer dan 16.000 erkende bedrijven, zoals bijvoorbeeld Deutsche Telekom, Siemens, Deloitte and Daimler, maken met veel succes gebruik van StepStone in elf Europese landen om hoger opgeleiden te recruiten. StepStone is een dochtermaatschappij van Axel Springer AG in Berlijn.
Bekijk hier de grafieken: http://www.stepstone.nl/upload_NL/offers/htmlfiles/4041/images/persbericht-211011-grafiek01.jpg
http://www.stepstone.nl/upload_NL/offers/htmlfiles/4041/images/persbericht-211011-grafiek02.jpg
Ingezonden persbericht